poniedziałek, 31 grudnia 2018

Podziękujmy Bogu za ten rok i życzmy sobie nawzajem błogosławieństwa Bożego na Nowy Rok 2019

Podziękujmy Bogu za ten rok i życzmy sobie nawzajem błogosławieństwa Bożego na Nowy Rok 2019

Panie, Jezu Chryste, w ostatnim dniu roku przychodzimy do Ciebie, by razem z Tobą zakończyć tę część naszego życia, która zamyka się w dniach minionego roku.  Przede wszystkim przychodzimy do Ciebie, by wraz z Tobą i przez Ciebie, złożyć dziękczynienie naszemu Ojcu w niebie. Niebieski Ojcze, przez Chrystusa, Twojego Syna, składamy Ci podziękowania za wszystko, cośmy w minionym roku z Twojej ręki otrzymali. Każda chwila przeszłego roku była podarunkiem od Ciebie. Cześć, uwielbienie i dzięki niech Ci będą za wszystko, coś nam w tym roku udzielił. Amen!
15781500_1201147936621543_3263318486576673583_n
Z Dzienniczka św. s. Faustyny
W ostatnie dni karnawału św. Faustyna poznała grzechy całego świata; modliła się za biednych grzeszników; dusze wybrane podtrzymują świat w istnieniu!
9 II 1937. Ostatki. Ostatnie te dwa dni karnawału, poznałam wielki nawał kar i grzechów. Dał mi Pan poznać w jednym momencie grzechy świata całego w dniu tym popełnione. Zemdlałam z przerażenia i pomimo, że znam całą głębię miłosierdzia Bożego, zdziwiłam się, że Bóg pozwala istnieć ludzkości. I dał mi Pan poznać, kto podtrzymuje istnienie tej ludzkości: to są dusze wybrane, Kiedy dopełni się miara wybranych, świat istniał nie będzie (Dz 926)
Jak zdobyć odpust zupełny w Sylwestra?
Z ostatnim dniem roku wiąże się dodatkowa możliwość uzyskania odpustu zupełnego. Wystarczy publicznie odmówić hymn „Ciebie Boga wysławiamy”!Aby uzyskać odpust zupełny w ostatnim dniu roku, poza zwykłymi warunkami, które przypominamy poniżej, wystarczy publicznie odmówić hymn Te Deum (Ciebie Boga wysławiamy) jako podziękowanie Panu Bogu za otrzymane łaski. Można wybrać się na Mszę św. w tym dniu, podczas której zapowiedziano wspólne odmawianie tego hymnu. 
Warunki zwykłe uzyskania odpustu zupełnego to:
– brak przywiązania do jakiegokolwiek grzechu, nawet powszedniego;
– bycie w stanie łaski uświęcającej;
– przyjęcie w tym dniu Komunii Świętej;
– modlitwa w intencjach, w których modli się Ojciec Święty;
– czynność obdarzona odpustem. W przypadku ostatniego dnia roku: publiczne odmówienie Te Deum z intencją dziękczynną za cały rok.
Odpust można ofiarować za zmarłych lub za siebie. Jeżeli warunek nieprzywiązania do jakiegokolwiek grzechu nie będzie spełniony, uzyskany odpust będzie cząstkowy.
Wszechmogący Boże,
prosimy o błogosławieństwo Twoje
na ten Nowy Rok.
Nie wiemy, co on nam przyniesie, co nam w nim dasz.
Jakie przeżyjemy w nim radości, jakie cierpienia?
To wiesz tylko Ty, Ojcze miłosierny.
Ty znasz początek, trwanie i kres naszego życia.
Ty prowadzisz nas wszystkich przez czas do wieczności.
Daj mi, Ojcze, trwać przy Tobie,
iść wiernie drogą Twoich przykazań,
abym poddany Tobie, w mocy Twojej
spokojnie, pokornie i ufnie czynił to,
co się Tobie podoba, co do mnie należy,
i znosił to, co Ty ześlesz na mnie.
Nie wiem, co mnie w tym roku czeka,
ale to wiem na pewno, że tym,
którzy Ciebie miłują,
wszystko obraca się ku dobremu i to mi wystarcza.
Ojcze, Ty kochasz Twoje dzieci.
Niech rozpocznę ten rok w miłości Twojej.
i pozostanę Ci wierny.
Nie dozwól, aby cokolwiek odłączyło mnie
od miłości Twojej.
Kieruj mną według świętej woli Twojej
W Tobie i w Twojej woli znajdę pokój, 
bo wola Twoja jest naszym pokojem, 
pokojem wiecznym u Ciebie.
Amen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nabożeństwo pierwszych sobót miesiąca

Nabożeństwo pierwszych sobót miesiąca ...