czwartek, 18 września 2014

Modlitwy do św. Stanisława Kostki (Patrona dzieci i młodzieży)

18 września – Święty Stanisław Kostka, zakonnik, patron Polski

Modlitwy do św. Stanisława Kostki
(Patrona dzieci i młodzieży)

Do Ducha św.
Zstąp, Duchu św., na nas, młodych ludzi i naucz nas jak żyć, jak oddzielać zło od dobra, jak przeciwstawiać się kulturze śmierci.
Nie pozwól nam odejść od Ciebie i zwrócić się ku zwodniczym urokom drogi wygodnej, usłanej przyjemnościami, gonitwą za suk­cesem. Daj nam nauczycieli, którzy wprowadzą nas w doświadczenie miłości ewangelicznej, niosącej w sobie odpowiedzialność i poświę­cenie. Z tylu stron przypływają pokusy. Tylu z nas przegrywa zwie­dzionych obietnicami raju na ziemi. Wyprowadź nas, Duchu Święty, z tej jałowej gleby, gdzie pustkę duchową zapełnia się hałasem dźwię­ków i używkami. Daj nam radość pokoju, która wypływa z zawierze­nia Bogu i naśladowania Jego drogi. Amen.

Do Matki Bożej
Matko Boża! Proszę Cię, byś ochraniała dzieci i młodzież przed złem tego świata. Nieprzyjaciel sieje zwątpienie i niszczy mo­ralne wartości. Ośmiesza Kościół, rozbija rodziny, kusi materiali­zmem i uwodzi wolnością, która na wszystko pozwala. Wiem, że mi­łość musi być odpowiedzialna i wymagająca. Bez głębokiego zaufania do Bożej Miłości i posłuszeństwa Jemu, człowiek ulega de­gradacji. Chcę więc złożyć u stóp Twoich, rozumiejąca Matko, moje zatroskanie o teraźniejszość i przyszłość moją i całego młodego po­kolenia. Bądź naszą Wychowawczynią. Amen.

Do św. Stanisława Kostki

Święty Stanisławie Kostko!
Pomóż mi stawiać sobie wysokie wymagania, abym przekraczając własne słabości, rozwijał swój umysł, wolę i serce na miarę planu, ja­ki Bóg ma wobec mnie. Nie chcę życia byle jakiego. Jestem młody, przebudź we mnie tęsknotę za tym, co piękne i szlachetne. Uproś mi
mądrość rozpoznawania Bożej woli i męstwo życia zgodnego z Ewangelią.
Pragnę być wolny duchem, otwarty na dobro innych i zdolny do obrony chrześcijańskich wartości w środowisku, w którym prze­bywam. Twoje zawołanie: Do wyższych rzeczy jestem stworzony, niech będzie i moim zawołaniem. Amen.

Święty Stanisławie!
Młodość jest wielkim darem od Boga. Nie chcę jej zmarnować. Pomóż mi zrozumieć prawdę o mnie i o mojej drodze życia. Tak ła­two gubię się w odróżnianiu dobra od zła. Tak często wybieram dro­gę szeroką i łatwą, bojąc się wąskiej i stromej. Dlatego przeżywamy często niepokój, pustkę, zwątpienie. Naucz mnie zachwytu Bogiem, aby stał się On moim Mistrzem i Przyjacielem. Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  „Życie to iluzoryczny sen” – biskup Mari Emmanuel Krótkie streszczenie kazania: „ Żył pewien człowiek bogaty, który ubierał się w purpurę...