poniedziałek, 23 maja 2016

ŚW. RITA Z CASCII

Archiwum - Maj, 2015




12 patronek dla żon i matek: św. Rita z Cascii



12MAJ





sw-ritaRita jest jedną z najopularniejszych świętych na świecie. nazywa się ją patronką od spraw beznadziejnych, niemożliwych i rozpaczliwych. Znana jest z tego, że budowała zgodę w rodzinie i przyczynila się do nawrócenia męża.

Urodziła się ok. 1380 roku jako jedyna dziecko ubogich górali pod włoskim Cascia. Rodzice chcieli zapewnić jej dobrą przyszłość i wydali ją za mąż za zamożnego mężczyznę. Małżonek Rity okazał się człowiekiem o trudnym charakterze – porywczym i brutalnlym. Choć jej małżeństwo było bardzo trudne, Rita była wspaniałą żoną – pokorną, cierpliwą i rozmodloną. Mieli dwóch synów, którzy także przyspożyli matce wielu zmartwień. Jej mąż zmarł w wyniku walk związanych z waśniami rodzinnymi (Święta wymodliła mu nawrócenie przed śmiercią), synowei więc mieli prawo do wendety – zemsty. Modliła się, by Bóg uchronił jej dzieci od popełnienia zbrodni. Wkrótce bliźniacy zmarli w czasie panującej zarazy.

z jp2Rita jako juz bezdzietna wdowa wstapiła do upragnionego klasztoru. Tam znosiła wiele cierpień (otrzymała coś w rodzaju stygmatu – ranę od ciernia na czole, która sprawiała jej ból przez 15 lat) i upokorzeń (była często nierozumiana przez współsiostry, raz przełożona kazała jej podlewać suchy patyk wbity w ziemię, z czego się wyśmiewano, po kilkunasty dniach posłusznego wykonywania polecenia, z patyka wyrosło winne grono). Zmarła na gruźlicę 22 maja 1457 r. w Cascii,  gdzie jej nienaruszone ciało spoczywa do dziś.

 

Został nakręcony film o jej życiu.

Modlitwy

O Niepokalana Dziewico, Ty, która jesteś Matką Jezusa i moją, przez mi­łość świętej Rity spójrz na mnie pono­szącą słodką i ważną odpowiedzialność matki. Tobie, o Matko, polecam moje dzieci, które tak bardzo kocham, dla których tak wiele cierpiałam i za które odpowiadam przed Twoim Boskim Sy­nem. Naucz mnie prowadzić je tak, jak t6o czyniła święta Rita, po pewnej drodze prowadzącej do Boga. Spraw, abym była pełna czułości, ale bez słabości, silna, ale bez surowości. Uproś dla mnie tę cierpliwość, która nigdy się nie kończy, wszystko znosi, gdyż ma jako ostateczny cel zbawienie moich dzieci. Matko Boża, pomóż mi w tym trudnym zadaniu! Ufor­muj moje serce na podobieństwo Twoje­go serca i spraw, aby moje dzieci widzia­ły we mnie odblask Twoich cnót, abym umiała nauczyć je kochania Ciebie i słu­żenia Tobie na tej ziemi, byśmy kiedyś mogli znaleźć się w niebie wychwalając Cię i błogosławiąc. Dlatego proszę Cię, Królowo Świętych, abyś otoczyła je opie­ką świętej Rity z Cascia. Amen.


Oddanie się w opiekę św. Ricie



Chwalebna św. Rito, obieram sobie ciebie dzisiaj za szczególną moją patronkę i orędowniczkę. Przedstawiam tobie moje wszystkie potrzeby duchowe i materialne, a ty – jak kochająca matka – otwórz swoje serce na moje modlitwy. Łaska Boża niech uczyni mnie podobną do ciebie, o Rito, w miłości do Jezusa Ukrzyżowanego. Uproś dla mnie łaskę naśladowania wszystkich twoich cnót w dystansie do świata, do jego złudnych dóbr i przyjemności oraz w miłości do Boga i bliźniego.

Uproś dla mnie: posłuszeństwo, czystość, pokorę, cierpliwość i ducha godzenia się z wolą Bożą.

Niech będą dla ciebie również ważne moje potrzeby materialne. Spraw, aby Bóg obdarzał mnie tym, co jest mi konieczne, by dotrwać w Jego łasce aż do śmierci; a jeśli to podoba się Najwyższemu, uproś mi wszystkie te dobra materialne, które mogą być dla mnie pożyteczne.


rita


Modlitwa dziecka



Święta Rito, ty któraś od najmłodszych lat była radością twoich rodziców, modlitwą broniąć się przed niebezpieczeństwem pokus, spraw, abym również i ja mógł ciebie naśladować w posłuszeństwie wobec moich najbliższych, poprzez wierność w modlitwie i wzrastanie na pociechę moich rodziców i Boga. Do ciebie się uciekam, moja Patronko, abyś wyprosiła dla mnie u Pana łaskę przeżycia mojego dzieciństwa w niewinności. Amen


Modlitwa o pokój w rodzinie



Boże, Sprawco pokoju i Stróżu miło­sierdzia, zwróć swoje oczy na naszą ro­dzinę. Ty widzisz, Panie, jak jest poróż­niona i jak wiele w niej niepokoju. Zmiłuj się nad nami i spraw, aby powrócił pokój do naszej rodziny, bo gdy Ty nam go nie udzielisz, nikt inny nie będzie mógł nas nim obdarzyć.

O Jezu, Królu Pokoju, wysłuchaj nas przez zasługi Twojej świętej Matki, Królo­wej Pokoju, i przez zasługi Twojej wiernej służebnicy, świętej Rity, którą ubogaciłeś tak wielkim miłosierdziem i dobrocią, że stała się aniołem pokoju niosąc go wszę­dzie tam, gdziekolwiek widziała niezgodę.

Ty, droga Święta, wyproś dla nas tę ła­skę od Pana, a my będziemy wychwalać twoją opiekę *-w każdej potrzebie naszego życia. Amen.


Modlitwa za rodziców



Święta Rito, któraś wykorzystała wszelkie możliwe środki, by dać twoim synom wychowanie prawdziwie chrześcijańskie, by ustrzec ich od zła i błagałaś Pana, by raczej ich zabrał niż byś miała ich widzieć zepsutymi i złymi, wyproś dla wszystkich rodziców światło i siłę w wypełnianiu obowiązków ich stanu. Amen.




Modlitwa dla tych, którzy nie mogą mieć dzieci



Dobry Ojcze, Stworzycielu wszechświata, uznaję, że wszystko, co uczyniłeś, było dobre i pobłogosławiłeś mężczyznę i kobietę, aby byli płodni i zaludnili ziemię. Dziękujemy Ci za pragnienie posiadania potomstwa, które włożyłeś w nasze serce. Oddal od nas niepłodność i wszelką chorobę, która nie pozwala nam cieszyć się swoimi dziećmi. Daj nam, tak jak rodzicom św. Rity, radośc z narodzin dziecka. Panie, Boże życia, udziel swojego światła naukowcom, by wynaleźli sposób leczenia bezpłodności i pomóż im traktować z wdzięcznością i szacunkiem tajemnicę ludzkiego życia. Panie, Boże Abrahama, który tak wiele razy dałeś rodzić niepłodnym, pobłogosław nasze małżeństwo i daj nam radość, tak jak św. Ricie, widzieć nasz dom przepełniony szczęściem z obecności dziecka. Ojcze, przyjmujmy chętnie Twoją wolę. Bądź błogosławiony teraz i na wieki. Amen.



 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz