wtorek, 13 czerwca 2017

Modlitwy do Św.Antoniego z Padwy

Modlitwa o otrzymanie zgubionych i skradzionych rzeczy
Święty Antoni! Wielką łaską obdarzył Cię Bóg, czyniąc patronem rzeczy zgubionych i skradzionych. Stroskany przychodzę do Ciebie ufając, że pomożesz mi w odnalezieniu rzeczy zgubionej, której bezskutecznie szukam. Wspomnij na to, jak wielką łaskę Bóg wyświadczył Tobie, posyłając do Ciebie wszystkich strapionych, ufających, że Twojej modlitwie Bóg niczego nie odmówi. Jakże często się działo, że za Twoim wstawiennictwem umarli otrzymywali życie, błądzący – dobrą radę, uciśnieni – pociechę, opętani – uwolnienie, trędowaci – oczyszczenie, więźniowie – wolność, podróżujący – pewność życia, kalecy zdrowie, okradzeni – swój majątek, znajdujący się w niebezpieczeństwie – ocalenie, a wszyscy cierpiący – pomoc i pociechę. Także dzisiaj wszędzie doznajemy owoców Twego wstawiennictwa u tronu Bożego. Wyjednaj mi łaskę, abym ja także był jednym z tych, którzy doznali Twojej pomocy. Polecam Twej opiece to, co mi skradziono, a jeżeli zgadzam się to z wolą Bożą, to spraw, abym to otrzymał i mógł znowu cieszyć się tym ku Twojej chwale. Amen.

Modlitwa do św. Antoniego o zachowanie od nagłej śmierci
Święty Antoni, potężny Obrońco tych, którzy pragną twojej opieki, błagam cię pokornie, przez twoje pragnienie śmierci dla Jezusa Chrystusa racz mi wyjednać tę łaskę, abym nie został zaskoczony nagłą śmiercią, na jaką narażeni są ci wszyscy, którzy jeszcze wśród utrapień tego żywota zostają; bądź opiekunem moim po wszystkie dni mego życia i wyciągnij ku mnie rękę twoją, abym nie uległ grzechowi; spraw, abym otrzymał od Boga światło, które by kierowało moim każdym krokiem i nauczyło mnie godnie wypełniać wszystkie obowiązki prawego chrześcijanina.
O, wielki święty Antoni, bądź mi i wszystkim moim bliskim pomocny we wszelkich naszych potrzebach, a szczególnie w chwili konania, byśmy za Twoją przyczyną mogli szczęśliwie w łasce Bożej zakończyć dni życia naszego i za Twoim pośrednictwem byli wybawieni od potępienia wiecznego. Amen.

Błogosławieństwo chleba za wstawiennictwem św. Antoniego
Błogosławiony bądź, Panie, dobry nasz Ojcze, za owoce tej ziemi i wszelkie jej plony, i błogosławione niech będzie święte Imię Twoje, bo jesteś pełen dobroci. Błogosław te ręce, które pełniąc Twoją wolę, uprawiały ziemię i otrzyj pot z czoła tych, którzy trudzili się, by ten chleb znalazł się na naszym stole, aby pokrzepiać nasze siły, jednoczyć nas we wspólnotę i uczyć dobroci. Pobłogosław ten chleb swoim świętym błogosławieństwem i naucz nas szacunku dla każdej jego okruszyny. Spraw, Panie, byśmy na wzór świętego Antoniego wszyscy stali się chlebem dla braci i umieli się dzielić z nimi, tym co posiadamy. Przez Chrystusa, Pana naszego. Ogarnijmy myślą i sercem wszystkich ludzi pracujących w pocie czoła, by nikomu nie zabrakło chleba, a także wszystkich głodnych i potrzebujących i wołajmy do naszego Boga: Ojcze nasz...

Modlitwa dziękczynna do św. Antoniego
Chwalebny Cudotwórco, Ojcze ubogich, który poświęciłeś się ludziom biednym i nieszczęśliwym, a także i nasze prośby raczyłeś zanieść przed oblicze Boga, przyjmij jako wyraz wdzięczności tę pokorną modlitwę i ofiarę dla ubogich. Niech ten nasz skromny dar będzie miły Bogu i posłuży na pomoc dla biednych. Wspieraj nas wszystkich, święty Antoni, swym potężnym wstawiennictwem w potrzebach naszych duchowych i doczesnych przez całe życie, a szczególnie w ostatnich latach naszego życia i w chwili śmierci. Amen.
Święty Antoni Padewski, dziękuję Ci za wszystkie łaski, jakie mi wyprosiłeś u miłosiernego Boga. Amen.

Modlitwa za dom rodzinny i prośba o opiekę
Antoni czyniący cuda, najlitościwszy Przyjacielu tych, którzy się do Ciebie uciekają. Bądź Opiekunem i Obrońcą moim oraz mego domu. Zachowaj od nieszczęść, chorób i smutków moich najbliższych i drogich memu sercu. Osłaniaj dom i nasze życie od ognia, chorób i spustoszeń wojny. Broń od niedostatku, wspieraj w pracy, pomóż dobrze wykonywać obowiązki stanu i powołania. Niech moje życie służy chwale Bożej, pożytkowi Ojczyzny, niech będzie pomocą i przykładem dla bliźnich, a mnie niech wyjedna zbawienie. Oddaję Tobie duszę i ciało, umysł i serce, zmysły i zamiary, całego siebie. Kieruj i rządź mną tu, na ziemi, a gdy przyjdzie kres mej doczesnej wędrówki, przeprowadź przez Sąd Boży i bezpiecznie doprowadź do Królestwa Bożego. Amen.

Modlitwa rodziców za dzieci do św. Antoniego
Święty Antoni z Padwy, Piastunie Najmilszego Dzieciątka Jezus, oddaję pod Twoją szczególną opieką moje dziecko, ufając Twojej miłości i dobroci. Proszę Cię, rozpalaj je w wierze ku Bogu, umacniaj je w czystości i świętości, ochraniaj przed złem tego świata i prowadź po drogach życia do Jezusa Chrystusa, który pragnie aby wszystkie dzieci przychodziły do Niego. Niech zajaśnieje twoja miłość, łaskawość i świętość aby wszyscy poznali Najświętsze Oblicze Ojca Niebieskiego, Jego syna Jezusa Chrystusa i Ducha Świętego Pocieszyciela. Amen.

Modlitwa w chorobie do św. Antoniego
Święty Antoni, za twoim wstawiennictwem wielu chorych będących w niebezpieczeństwie śmierci, odzyskało zdrowie. Ja także zostałem dotknięty chorobą i spoczywam na łożu boleści. Przekonałem się, że ludzie nie są w stanie mi pomóc. Dlatego zwracam się do Ciebie, mój święty Patronie, byś błagał Boga o zdrowie dla mnie. Jeśli zaś jest wolą Bożą, abym w niej trwał, to chciej wyprosić mi cierpliwość i wytrwałość w moich cierpieniach, abym przez to stał się kiedyś uczestnikiem obietnicy, którą Jezus przyrzekł tym, którzy wytrwają aż do końca. Wszystkim zaś opiekującym się mną wyproś niegasnącą miłość, nagrodę za wszelkie dobro, które mi wyświadczyli, czego ja nie jestem w stanie wynagrodzić. Proszę Cię w imię Twej miłości, którą żywisz dla wszystkich chorych i cierpiących, wstawiaj się za mną u Ojca, którego razem z Synem i Duchem Świętym chwalisz i wysławiasz przez całe wieki. Amen.

Modlitwa o szczęśliwą śmierć do św. Antoniego
Święty Antoni, słodka pociecho umierających! Twojej miłości i szczególniejszej opiece polecam mój zgon i moją ostatnią chwilę, od której cała moja wieczność zależeć będzie. Przez wielką łaskę, jaką Ci Bóg okazał, zabierając Cię z tego świata śmiercią tak słodką i błogosławioną, proszę Cię, abyś i mnie wstawiennictwem Twym wyjednał szczęśliwe skonanie i raczył wspierać w tej chwili tak strasznej i niebezpiecznej. Gdybym wtedy z powodu cierpień i walki ze śmiercią nie mógł ciebie wzywać i o pomoc prosić, wzywam Cię teraz i zapraszam z taką miłością i serdecznością, z jaką Ty zapraszałeś Jezusa, Maryję i Józefa w godzinę Twej błogosławionej śmierci. Jak zaś przez Nich zostałeś wysłuchany, tak teraz wysłuchaj mojej prośby. O, waleczny wojowniku i pełen chwały zwycięzco, który pokonałeś piekielne duchy i pod swe stopy je powaliłeś, okaż Twą moc w ostatniej godzinie mojej i odpędź ode mnie nieprzyjaciół duszy mojej. Nie oddalaj się ode mnie, ale bądź przy mnie i wspieraj w lęku śmierci. Powierzam się Tobie i Twojej opiece. Gdy skołatana dusza moja opuszczać będzie ciało, weź ją w Twoje święte ręce i zaprowadź przed trybunał naszego miłosiernego Ojca i sprawiedliwego Pana Jezusa Chrystusa i spraw, abym przez Twoje wstawiennictwo i zasługi dostąpił wyroku łaskawego i wiecznego zbawienia. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Hymn ku czci Matki Najświętszej, który odmawiał św. Antoni
O, Pani wielce chwalebna, od gwiazd na niebie wznioślejsza, własnego Stwórcę i Syna karmiłaś piersią matczyną! Przez Ewę dobro stracone przywracasz, rodząc Jezusa i grzesznym, godnym litości wskazujesz drogę do raju. O, Bramo Króla wszechświata promieniejąca jasnością, niech życie dane przez Ciebie z weselem wielbią zbawieni. Niech Ojca z Duchem Najświętszym i Twoim Synem, Dziewico, wysławia wszystko na wieki, gdyż On przyodział Cię łaską. Amen.

Modlitwa św. Antoniego do Matki Bożej
O Pani nasza, Nadziejo nasza, prosimy Cię, pojednaj z Bogiem grzeszników. Matko miłosierdzia, daj siłę do powstania tym, co upadli. Bądź nadzieją zrozpaczonym, nie odpychaj nikogo, ale przyjmij wszystkich, którzy do Ciebie się zwracają. Ciebie, o Maryjo, nazywamy Gwiazdą morza. Znajdujemy się na pełnym morzu, targani jesteśmy przez fale, zatapia nas burzliwe morze. Prosimy Cię, daj nam dojść szczęśliwie do bram wieczności, uwolnij nas od burz i nawałnic życia, ukazuj drogę i prowadź do Jezusa. Amen.

Oddanie siebie samego pod opiekę św. Antoniego
Ufny w Twoją świętą przyczynę i przemożne zasługi, polecam się Tobie, św. Antoni, i proszę Cię,wejrzyj na mają wierną i szczerą miłość i silną ufność, jaką serce moje względem Ciebie jest przepełnione. Zapisz sobie moje imię głęboko w Twym sercu i pozwól mi należeć do liczby tych, których Ty szczególnie miłujesz i ochraniasz, iżbym mógł we wszystkich moich potrzebach znajdować w Tobie ucieczkę. Amen.

Obranie sobie za patrona św. Antoniego
Św. Antoni, sławny sługo i przyjacielu Jezusa Chrystusa! Tyś piastował Dzieciątko Jezus na swych rękach, a dziś cieszysz się Nim w Niebieskiej Krainie. Składam Bogu dzięki za wszystkie łaski i dobrodziejstwa, którymi moją duszę obdarzyłeś. Na nowo obieram Ciebie dzisiaj za mego orędownika i wiernego Ojca. Postanawiam mocno nigdy Cię nie opuścić ani nie pozwolić ubliżyć Twej sławie, lecz zawsze Cię czcić i kochać. Proszę Cię, weź mnie w swoją opiekę i pomagaj mi we wszystkim. Nie opuszczaj mnie, lecz bądź mi towarzyszem w drodze do wieczności, moim orędownikiem, obrońcą i mą gwiazdą przewodnią tak w życiu, jak i przy śmierci. Amen.

Modlitwa do św. Antoniego o wzrost w wierze
Święty Antoni, wzorze wielkiej świętości, pomóż mi żyć jak prawdziwy chrześcijanin wierny przyrzeczeniom chrzcielnym. Ty wiesz, jak wielkie są niebezpieczeństwa i trudności mego życia. Wyjednaj mi, abym pokonał wszystkie pokusy do złego i miał odwagę bycia świadkiem mej wiary. Wyjednaj mi serce zdolne do miłowania Boga ponad wszystko, gotowe do przyjęcia Jego świętej woli pośród ofiar i wyrzeczeń. Otwórz mą duszę, bym kochał mych bliźnich szczerze i ofiarnie. Pozwól mi być gotowym do służenia im pociechą we wszystkich ich potrzebach. Podtrzymuj mnie Twoim przykładem, abym zasłużył na Bożą przyjaźń. Amen.

Modlitwa o łaskę wytrwania do św. Antoniego
O, święty Antoni, zacny synu świętego Franciszka! Tyś jest światłem wiary i gorejącym ogniskiem miłości. Tyś sławą Kościoła świętego, ozdobą zakonu franciszkańskiego, naśladowcą pokornego Zbawiciela, wielkim kaznodzieją, któremu nie mogli się oprzeć najzatwardzialsi grzesznicy, odstępcy od wiary. Tyś wielką pomocą, którego opieki doznały w nieszczęściu narody i miasta. Ciebie, święty Antoni, przez miłość Ukrzyżowanego Zbawiciela proszę jako mojego najlepszego Ojca i Obrońcę, abyś i mnie pocieszył w moim smutku, pomógł w potrzebie i został na zawsze moim wiernym przyjacielem i obrońcą. Zwróć swe oczy na moją biedną duszę, a ponieważ jesteś patronem rzeczy zgubionych, spraw, abym znalazł łaskę i miłość Boga, a drogi ten klejnot zachował aż do śmierci. Błagam Cię, uproś mi odpuszczenie wszystkich mych grzechów, postępowanie w cnocie, wytrwanie w dobrym, szczęśliwą godzinę śmierci i wieczne zbawienie. Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nabożeństwo pierwszych sobót miesiąca

Nabożeństwo pierwszych sobót miesiąca ...