środa, 31 stycznia 2018

Ewangelia

Ewangelia wg św. Marka6,1-6.

  • 1Jezus przyszedł do swego rodzinnego miasta. A towarzyszyli Mu Jego uczniowie. 2Gdy zaś nadszedł szabat, zaczął nauczać w synagodze; a wielu, przysłuchując się, pytało ze zdziwieniem: «Skąd to u Niego? I co to za mądrość, która Mu jest dana? I takie cuda dzieją się przez Jego ręce! 3Czy nie jest to cieśla, syn Maryi, a brat Jakuba, Józefa, Judy i Szymona? Czyż nie żyją tu u nas także Jego siostry?» I powątpiewali o Nim. 4A Jezus mówił im: «Tylko w swojej ojczyźnie, wśród swoich krewnych i w swoim domu może być prorok tak lekceważony». 5I nie mógł tam zdziałać żadnego cudu, jedynie na kilku chorych położył ręce i uzdrowił ich. 6Dziwił się też ich niedowiarstwu. Potem obchodził okoliczne wsie i nauczał.
    Fragment liturgicznego tłumaczenia Biblii Tysiąclecia, © Wydawnictwo Pallottinum

Św. Augustyn (354 - 430), biskup Hippony (Afryka Północna) i doktor Kościoła

  • Traktat do Ewangelii św. Jana 25

„Czy nie jest to cieśla?”

  • Jeśli pycha nas wyprowadza, pokora pozwala nam powrócić... Jak lekarz, który ustala diagnozę i leczy przyczynę choroby, ty uzdrów źródło zła, uzdrów pychę, a wtedy nie będzie już więcej zła w tobie. Aby uleczyć twoją pychę, Syn Boży zstąpił; stał się pokorny. Dlaczego się pysznisz? Dla ciebie Bóg się ukorzył. Wstydzisz się może naśladować pokorę człowieka; naśladuj przynajmniej pokorę Boga. Syn Boży się ukorzył; przyszedł wewnątrz człowieka. Tobie nakazuje się być pokornym, nikt ci nie każe stać się zwierzęciem. Bóg stał się człowiekiem. Ty, człowieku, znasz to, co ludzkie; cała twoja pokora polega na poznaniu siebie. Posłuchaj Boga, który poucza cię o pokorze: „Z nieba zstąpiłem nie po to, aby pełnić swoją wolę, ale wolę Tego, który Mnie posłał” (J 6,38). Przybyłem, pokorny, nauczyć pokory, jak mistrz pokory. Kto przychodzi do Mnie, wciela się we Mnie; staje się pokorny. Kto za Mną idzie, będzie pokorny; nie pełni mojej woli, ale wolę Bożą. Dlatego niezostanie precz odrzucony (J 6,37), jak wtedy, kiedy był pełen pychy.
  

FOOTER_EVANGELIZO_

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Żal za grzechy...Żal za grzechy i postanowienie poprawy... WARUNKI DOBREJ SPOWIEDZI

  Żal za grzechy...Żal za grzechy i postanowienie poprawy... WARUNKI DOBREJ SPOWIEDZI Żal za grzechy Przebacz mi grzechy moje, o Panie, prz...