wtorek, 17 lipca 2018

Nikt nie kocha bardziej niż Bóg

Nikt nie kocha bardziej niż Bóg



Nikt nie kocha bardziej niż Bóg
#BÓG    #MIŁOŚĆ    #UFNOŚĆ    #KATECHIZM    #ŁASKA BOŻA

Pomyśl, że żaden przyjaciel, brat, ojciec, żadna matka czy oblubienica nie kocha bardziej niż Bóg. Jego łaska jest wielkim skarbem, dzięki któremu my, nędzne stworzenia i słudzy, stajemy się drogimi przyjaciółmi samego Stwórcy: wyniszczył On samego siebie, aby nauczyć nas ufności (por. Flp 2, 7), unicestwił się, a w swojej pokorze stał się człowiekiem, aby móc poufale z nami rozmawiać. [Mądrość] ukazała się na ziemi i zaczęła przebywać wśród ludzi (Ba 3, 37-38). Posunął się do tego, aby stać się dzieckiem, człowiekiem ubogim, a nawet pozwolił się publicznie skazać na śmierć krzyżową. Przychodzi do nas pod postacią chleba, aby nieustannie jednoczyć się z nami. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim (J 6, 56). 

Wszystko to znaczy, że On miłuje cię tak bardzo, jakby poza tobą nikogo już nie kochał. Dlatego też i ty nie powinieneś kochać nikogo innego poza Bogiem. O Nim właśnie możesz i musisz mówić: Mój miły jest mój, a ja jestem jego (Pnp 2, 16). Mój Bóg cały oddał mi siebie, wybrał mnie, abym Go kochał, i ja wybieram Go spośród wszystkiego jako moją jedyną miłość: Miły mój śnieżnobiały i rumiany, znakomity spośród tysięcy (Pnp 5, 10).

[…] Aby jeszcze bardziej umocnić swoje zaufanie do Boga, przypominaj sobie często, z jak wielką miłością postępował z tobą i jakich środków używał, aby przemienić twoje nieuporządkowane życie, uwolnić cię od ziemskich przywiązań i abyś zbliżył się do Jego świętej miłości.

Teraz więc, kiedy już całą swoją wolą pragniesz kochać Boga i Jemu się podobać, lękaj się raczej tego, że okazujesz Mu zbyt małe zaufanie. Łaski, których udzielił ci w swoim miłosierdziu, są pewnym dowodem miłości, jaką do ciebie żywi. Bogu sprawia przykrość nieufność tych dusz, które On umiłował i które z całego serca Go kochają. Dlatego też, jeżeli pragniesz sprawić przyjemność Jego przepełnionemu sercu, traktuj Go od dzisiaj z możliwie największym zaufaniem i czułością.

Św. Alfons Maria de Liguori, Stając przed Bogiem, Homo Dei, Kraków 2001, s. 166-168.


Read more: http://www.pch24.pl/nikt-nie-kocha-bardziej-niz-bog,18021,i.html#ixzz5LXdhn4Se

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz