Wybitni duchowni, uczeni oskarżają papieża Franciszka o herezję w liście otwartym !

Proszą biskupów Kościoła katolickiego, do których adresowany jest list otwarty, aby „podjęli kroki niezbędne do rozwiązania poważnej sytuacji” papieża popełniającego tę zbrodnię.
Autorzy opierają swoją herezję na wielorakich przejawach objęcia przez papieża Franciszka stanowisk sprzecznych z wiarą i jego wątpliwego poparcia prałatów, którzy w swoim życiu okazali się mieć wyraźny brak szacunku dla wiary i moralności Kościoła.
„Podejmujemy ten środek jako ostateczność, aby odpowiedzieć na narastające szkody spowodowane słowami i działaniami papieża Franciszka przez kilka lat, które doprowadziły do jednego z najgorszych kryzysów w historii Kościoła katolickiego” - stwierdzają autorzy. List otwarty jest dostępny w języku holenderskim , włoskim , niemieckim , francuskim i hiszpańskim .
Wśród sygnatariuszy są szanowani uczeni, tacy jak ks. Thomas Crean, ks. John Hunwicke, profesor John Rist, dr Anna Silvas, profesor Claudio Pierantoni, dr Peter Kwaśniewski i dr John Lamont. Tekst jest datowany na „Tydzień Wielkanocny” i pojawia się w tradycyjnym Święcie Świętej Katarzyny ze Sieny, świętej, która doradzała i upominała kilku papieży w swoim czasie.
20-stronicowy dokument jest kontynuacją filialnej korekcji papieża Franciszka z 2017 roku, podpisanej pierwotnie przez 62 uczonych, w której stwierdzono, że papież „skutecznie podtrzymał 7 heretyckich stanowisk dotyczących małżeństwa, życia moralnego i przyjmowania sakramentów i spowodował, że te heretyckie opinie rozpowszechniły się w Kościele katolickim ”, szczególnie w świetle jego adhortacji z 2016 r. Amoris Laetitia .
Autorzy listu otwartego stwierdzają w streszczeniu swojego listu (czytaj poniżej), że stało się jasne, że papież Franciszek jest świadomy swoich własnych stanowisk sprzecznych z wiarą i że nadszedł czas, by przejść „etap dalej” przez stwierdzenie, że papież Franciszek jest „winny zbrodni herezji”.
„Ograniczamy się do oskarżania go o herezję w sytuacjach, gdy publicznie zaprzeczał prawdom wiary, a następnie konsekwentnie działał w sposób, który pokazuje, że nie wierzy w te prawdy, których publicznie zaprzeczył” - twierdzą autorzy.
Wyjaśniają, że nie twierdzą, że papież Franciszek „zaprzeczył prawdom wiary w oświadczeniach, które spełniają warunki nieomylnego nauczania papieskiego”.
„Twierdzimy, że byłoby to niemożliwe, ponieważ byłoby to niezgodne z przewodnictwem udzielonym Kościołowi przez Ducha Świętego”, twierdzą.
W świetle tej sytuacji autorzy wzywają biskupów Kościoła do podjęcia działań, ponieważ „heretyckie papiestwo nie może być tolerowane lub obalane, aby uniknąć gorszego zła”.
Z tego powodu autorzy „z szacunkiem proszą biskupów Kościoła o zbadanie oskarżeń zawartych w liście, aby jeśli uznają je za dobrze uzasadnione, mogą uwolnić Kościół od obecnego cierpienia, zgodnie z uświęconym powiedzeniem, Salus animarum prima lex („zbawienie dusz jest najwyższym prawem”). Biskupi mogą to zrobić, jak sugerują pisarze, „upominając papieża Franciszka, by odrzucił te herezje i jeśli uparcie odmówi, oświadczając, że dobrowolnie pozbawił się papiestwa”.
Autorzy po raz pierwszy szczegółowo przedstawiają - i teologiczne odniesienia do uzasadnienia swoich twierdzeń - różne stanowiska przeciwko wierze, jaką papież Franciszek pokazał, aby trzymać, propagować lub wspierać, w tym „siedem twierdzeń przeczących prawdzie objawionej przez Boga”.
Jedna z herezji, którą autorzy oskarżają papieża Franciszka o popełnienie, wyraża się w następującej propozycji: „Chrześcijanin wierzący może mieć pełną wiedzę o boskim prawie i dobrowolnie zdecydować się na złamanie go w poważnej sprawie, ale nie być w stanie grzechu śmiertelnego w wyniku tego działania."
”Wiele z tych heretyckich wypowiedzi dotyczy kwestii małżeństwa i rodziny i można je znaleźć w Amoris Laetitia , ale jest też nowe twierdzenie papieża Franciszka w 2019 r. - mianowicie, że„ różnorodność religii ”jest„ wolą Boga ”- jest to wymienione w liście otwartym.
W jednej części listu otwartego autorzy wymieniają wielu prałatów, a także świeckich, którzy pomimo otwartego sprzeciwu wobec doktryny i moralności katolickiej - zarówno słowem, jak i czynem - zostali przez papieża Franciszka pochwaleni publicznie (np. Emma Bonino) lub podniesiony do wpływowych stanowisk (takich jak kardynał Oscar Rodrigez Maradiaga). Na tej liście są takie nazwiska, jak kardynał Blase Cupich, kardynał Godfried Danneels, kardynał Donald Wuerl, biskup Gustavo Zanchetta i biskup Juan Barros.
Wspomina się, że papież Franciszek nigdy nie odpowiedział na dubie (pytania) dotyczące Amoris Laetitia opublikowane przez kardynałów Carlo Caffarra, Joachima Meisnera, Waltera Brandmüllera i Raymonda Burke'a. Ponadto autorzy podkreślają, że papież Franciszek zmienił członków Papieskiej Akademii Życia w takim stopniu, że ortodoksyjni eksperci katoliccy zostali zastąpieni przez heterodoksyjnych ekspertów, takich jak ks. Maurizio Chiodi.
Zwracając się do biskupów świata - wśród których można znaleźć wszystkich obecnych 222 kardynałów - autorzy listu otwartego wyrażają swoją wdzięczność wobec tych biskupów, którzy bronili doktryny katolickiej przez swoich osobistych świadków.
„Uznajemy z wdzięcznością, że niektórzy z was potwierdzili prawdy sprzeczne z herezjami, które wymieniliśmy, lub też ostrzegli przed poważnymi zagrożeniami zagrażającymi Kościołowi w tym pontyfikacie”, stwierdzają. Tutaj wymienia się kardynałów dubijskich, ale także kardynała Willema Eijka. Autorzy dziękują także kardynałowi Gerhardowi Müllerowi za jego Manifest Wiary .
Autorzy uważają jednak, że w tym okresie historii, sześć lat po pontyfikacie Franciszka, potrzeba więcej, a mianowicie bardziej bezpośredniego i autorytatywnego podejścia. Rozpoznają swoje własne ograniczenia, kiedy mówią biskupom: „Pomimo dowodów, które przedstawiliśmy w tym liście, uznajemy, że nie należy do nas uznanie papieża winnym przestępstwa herezji w sposób, który miałby kanoniczny konsekwencje dla katolików. ”
„Dlatego apelujemy do was, jako naszych duchowych ojców, wikariuszy Chrystusa w waszych jurysdykcjach, a nie wikariuszy Biskupa Rzymskiego, publicznie upominajcie papieża Franciszka, aby wyrzekł się herezji, które wyznawał. Nawet odejście od kwestii jego osobistego przylgnięcia do te heretyckie przekonania, zachowanie Papieża w odniesieniu do siedmiu twierdzeń zaprzeczających prawdzie objawionej przez Boga, wspomniane na początku niniejszego Listu, uzasadniają oskarżenie o przestępstwo herezji, bez wątpienia promuje on i szerzy heretyckie poglądy na te punkty Promowanie i szerzenie herezji dostarcza wystarczających podstaw do oskarżenia o przestępstwo herezji, dlatego też biskupi mają zbyt wiele powodów, by poważnie traktować oskarżenie o herezję i próbować zaradzić tej sytuacji ”, twierdzą.
Autorzy wyjaśniają, że do biskupów należy podjęcie działań i że nie potrzebują większości biskupów, aby to zrobić.
„Ponieważ papież Franciszek manifestował herezję zarówno swymi czynami, jak i słowami, wszelkie wyrzeczenia muszą obejmować odrzucenie i odwrócenie tych działań, w tym nominację biskupów i kardynałów, którzy poparli te herezje słowami lub czynami. Takie napomnienie jest obowiązek braterskiej miłości do Papieża, a także obowiązek wobec Kościoła ”, stwierdzają.
„Jeśli - co Bóg broni! - Papież Franciszek nie nosi owocu prawdziwej pokuty w odpowiedzi na te napomnienia, prosimy, abyś wypełnił swój obowiązek urzędowy, aby oświadczyć, że dopuścił się kanonicznego przestępstwa herezji i musi cierpieć kanoniczne konsekwencje tej zbrodni ”, dodają.
Tak więc autorzy stwierdzają: „te działania nie muszą być podejmowane przez wszystkich biskupów Kościoła katolickiego, ani nawet przez większość z nich.Znaczna i reprezentatywna część wiernych biskupów Kościoła miałaby moc podejmowania tych działań ”.
Pełny 20-stronicowy dokument można przeczytać tutaj . Można tu przeczytać wybraną bibliografię na poparcie sprawy zawartej w liście otwartym do biskupów Kościoła katolickiego na temat herezji papieża Franciszka.
Petycja wystosowana przez organizatorów listu otwartego na poparcie ich inicjatywy znajduje się tutaj .
***
Podsumowanie listu otwartego do biskupów przedstawionego przez samych autorów:
List otwarty do biskupów Kościoła katolickiego jest trzecim etapem procesu, który rozpoczął się latem 2016 r. W tym czasie grupa ad hoc katolickiego duchowieństwa i uczonych napisała prywatny list do wszystkich kardynałów i patriarchów katolickich. , wskazując na herezje i inne poważne błędy, które wydają się być zawarte lub popierane przez Adhortację apostolską Franciszka Franciszka Amoris laetitia. W następnym roku, po tym, jak papież Franciszek kontynuował słowem, czynem i zaniechaniem propagowanie wielu tych samych herezji, „synowska korekta” była skierowana do papieża przez wielu tych samych ludzi, jak również przez innych duchownych i uczonych. Ten drugi list został opublikowany we wrześniu 2017 r., A petycja na jego poparcie została podpisana przez około 14 000 osób. Autorzy tego listu stwierdzili jednak, że nie starali się ocenić, czy papież Franciszek zdawał sobie sprawę, że powoduje herezję.
Obecny list otwarty do biskupów Kościoła katolickiego idzie o krok dalej, twierdząc, że papież Franciszek jest winny zbrodni herezji. Ta zbrodnia jest popełniana, gdy katolik świadomie i uparcie zaprzecza temu, co wie, że Kościół naucza, aby został objawiony przez Boga. Łącznie słowa i działania Papieża Franciszka oznaczają całkowite odrzucenie katolickiej nauki o małżeństwie i aktywności seksualnej, o prawie moralnym, o łasce i przebaczeniu grzechów.
List otwarty wskazuje również na związek między odrzuceniem nauczania katolickiego a łaską okazaną przez papieża Franciszka biskupom i innym duchownym, którzy albo byli winni grzechów i zbrodni seksualnych, takich jak były kardynał Theodore McCarrick, albo którzy chronili duchownych winnych grzechy i zbrodnie seksualne, takie jak nieżyjący kardynał Godfried Danneels. Ta ochrona i promocja duchownych, którzy odrzucają katolickie nauczanie o małżeństwie, aktywności seksualnej i ogólnie prawie moralnym, nawet gdy duchowni osobiście naruszają prawo moralne i cywilne w straszliwy sposób, jest na tyle konsekwentna, że może być uważana za politykę ze strony papieża Franciszka. Przynajmniej jest to dowód niewiary w prawdę katolickiego nauczania na te tematy. Wskazuje również na strategię narzucania odrzucenia tych nauk na temat Kościoła poprzez nazywanie wpływowych stanowisk osób, których życie osobiste opiera się na łamaniu tych prawd.
Autorzy uważają, że heretyckie papiestwo nie może być tolerowane ani obalane, aby uniknąć gorszego zła. Uderza w podstawowe dobro Kościoła i musi zostać naprawione. Z tego powodu badanie kończy się opisaniem tradycyjnych zasad teologicznych i prawnych, które mają zastosowanie do obecnej sytuacji. Autorzy z szacunkiem zwracają się do biskupów Kościoła o zbadanie oskarżeń zawartych w liście, aby jeśli uznają je za dobrze uzasadnione, mogą uwolnić Kościół od obecnego cierpienia, zgodnie z uświęconym powiedzeniem Salus animarum prima lex(„zbawienie dusz jest najwyższym prawem”). Mogą to zrobić, upominając papieża Franciszka, by odrzucił te herezje, a jeśli uparcie odmówi, oświadczając, że dobrowolnie pozbawił się papiestwa.
Podczas gdy ten otwarty list jest niezwykłym, a nawet historycznym dokumentem, własne prawa Kościoła mówią, że „wierni Chrystusa mają prawo, a nawet czasami obowiązek, zgodnie ze swoją wiedzą, kompetencjami i godnością, manifestować świętym pasterzom ich osąd o rzeczach, które odnoszą się do dobra Kościoła ”( Kodeks Prawa Kanonicznego,kanon 212.3). Podczas gdy katolicy utrzymują, że papież mówi nieomylnie w pewnych ściśle określonych warunkach, Kościół nie mówi, że nie może wpaść w herezję poza tymi warunkami.
Sygnatariusze Listu Otwartego to nie tylko specjaliści z teologii i filozofii, ale także naukowcy i uczeni z innych dziedzin. Dobrze wpisuje się to w centralne twierdzenie Listu Otwartego , że odrzucenie przez papieża Franciszka prawd objawionych jest oczywiste dla każdego dobrze pouczonego katolika, który jest skłonny zbadać dowody. Podpisy ks. Aidana Nicholsa OP i profesora Johna Rista zostaną odnotowane. Ks. Nichols jest jednym z najbardziej znanych teologów w świecie anglojęzycznym i autorem wielu książek na wiele tematów teologicznych, w tym pracy Hansa Ursa von Balthasara i Josepha Ratzingera. Profesor Rist, znany ze swojej pracy w filozofii klasycznej i historii teologii, sprawował katedry i profesury na Uniwersytecie w Toronto, w Augustinianum w Rzymie, na Katolickim Uniwersytecie Ameryki, na Uniwersytecie w Aberdeen i na Uniwersytecie Hebrajskim w Jerozolima.
List otwarty zostaje wydany zaraz po obchodach Wielkiego Tygodnia i Tygodnia Wielkanocnego, w nadziei, że obecna „pasja” Kościoła wkrótce ustąpi miejsca pełnemu zmartwychwstaniu zbawczej prawdy Bożej.
Duchowieństwo i pracownicy naukowi, którzy chcą podpisać list otwarty, mogą przesłać swoje nazwisko i dane uwierzytelniające organizatorom na ten adres e-mail: openlettertobishops@gmail.com . Wszystkie wnioski zostaną dokładnie sprawdzone.
Lista podpisujących:
Georges Buscemi, prezes Campagne Québec-Vie, członek Akademii Życia i Rodziny Jana-Pawła II
Robert Cassidy, STL
Ks. Thomas Crean, OP
Matteo d'Amico, profesor historii i filozofii, Senior High School of Ancona
Deacon Nick Donnelly, MA
Maria Guarini STB, Pontificia Università Seraphicum, Rzym; redaktor strony internetowej Chiesa e postconcilio
Prof. Robert Hickson, PhD, Emerytowany profesor literatury i kulturoznawstwa strategicznego
Ks. John Hunwicke, były Senior Research Fellow, Pusey House, Oxford
Dr Peter Kwaśniewski
John Lamont, DPhil (Oxon.)
Brian M. McCall, Orpha i Maurice Merrill profesor prawa; Redaktor naczelny katolickiej wiadomości rodzinnej
Ks. Cor Mennen, JCL, diecezja 's-Hertogenbosch (Holandia), kanonik kapituły katedralnej. wykładowca w diecezjalnym Seminarium w 's-Hertogenbosch
Stéphane Mercier, STB, PhD, były wykładowca na Katolickim Uniwersytecie w Louvain
Ks. Aidan Nichols, OP
Paolo Pasqualucci, profesor filozofii (emerytowany), Uniwersytet w Perugii
Dr Claudio Pierantoni, profesor filozofii średniowiecznej, Uniwersytet Chile;były profesor historii Kościoła i patologii na Papieskim Uniwersytecie Katolickim w Chile
Profesor John Rist
Dr Anna Silvas, adiunkt Senior Research Fellow, Wydział Nauk Humanistycznych, Sztuki, Nauk Społecznych i Edukacji, University of New England
Prof. Dr. WJ Witteman, fizyk, emerytowany profesor, University of Twente
Tłumaczenie translatorem google
www.lifesitenews.com/news/prominent-clerg…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz