poniedziałek, 29 lipca 2019

„Gdyby mnie trafił, to pewnie by zabił. Oni byli w jakiejś diabelskiej furii”. Ksiądz o ataku w Szczecinie

„Gdyby mnie trafił, to pewnie by zabił. Oni byli w jakiejś diabelskiej furii”. Ksiądz o ataku w Szczecinie

„Gdyby mnie trafił, to pewnie by zabił. Oni byli w jakiejś diabelskiej furii”. Ksiądz o ataku w Szczecinie
fot. tvp.info

„Rzucił się na mnie, zaczął mnie atakować (…) Gdyby mnie trafił, to pewnie by zabił. Oni byli w jakiejś diabelskiej furii” – mówił na gorąco ks. prałat Aleksander Ziejewski, poszkodowany podczas ataku w bazylice św. Jana Chrzciciela.

W niedzielę około godziny 17.00 w bazylice św. Jana Chrzciciela w Szczecinie doszło do ataku na osoby duchowne i zakrystiankę. Dwóch mężczyzn pobiło i zbluzgało kapłanów, zażądali wydania ornatów ponieważ „chcieli udzielić sobie ślubu”, a także mieli bić jednego z księży różańcem. Sprawę na gorąco skomentował jeden z posługujących w bazylice kapłanów.

- Dwóch stało wewnątrz (…) jeden stojący, a drugi że się niby modli. Ja mówię, proszę Pana, to nie jest miejsce na modlitwę, to jest zakrystia, zaplecze, proszę wyjść. On wtedy się rozsierdził, rzucił się na mnie – relacjonuje niedzielne wydarzenia ks. prałat Aleksander Ziejewski.

Uderzył mnie kilka razy, ja się zachwiałem, byłem cały zakrwawiony – kontynuował.
Zaatakowany ksiądz stwierdził, że jeden z napastników, który go uderzył, miał coś w ręku. – Gdyby mnie trafił, to pewnie by zabił. Oni byli w jakiejś diabelskiej furii. Bluzgali, nie będę tego powtarzał. Kościelny próbował mnie zasłonić, też go uderzyli i ma szwy. Popychali panią zakrystiankę – powiedział ks. Aleksander Ziejewski.

Napastnicy mieli domagać się wydania ornatów i różańców. Chcieli dokonać świętokradztwa poprzez odprawienie mszy i udzielenia sobie wzajemnie homoślubu. Jeden z nich miał się zastanawiać, czy ma przy sobie obrączki. Według niektórych mieli w planach też okraść świątynię.

Oświadczenie w tej sprawie wydał rzecznik kurii szczecińsko-kamieńskiej, ks. Sławomir Zyga.
Sprawcy weszli do zakrystii w środku dnia - przed wieczorną Mszą św., więc najprawdopodobniej spodziewali się, że ktoś w tej zakrystii będzie - i zaczęli się awanturować. To nie wygląda na napaść na tle rabunkowym - ocenił. - Polecamy modlitwie ofiary tego brutalnego pobicia jak również prosimy o modlitwę w intencji nawrócenia i opamiętanie się sprawców - dodał.

Źródło: tvp.info / telewizjarepublika.pl
PR  

DATA: 2019-07-29 13:07
 
 
Podziel się:  
 
 
 
drukuj
 
Udostępnij


Read more: http://www.pch24.pl/gdyby-mnie-trafil--to-pewnie-by-zabil--oni-byli-w-jakiejs-diabelskiej-furii--ksiadz-o-ataku-w-szczecinie-pch,69806,i.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=post&utm_term=pch#ixzz5v4PZ4eEb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

NMP Królowa Polski główna Patronka Polski 3 maja

  NMP Królowa Polski główna Patronka Polski 3 maja Tytuł Matki Bożej jako Królowej narodu polskiego sięga drugiej połowy XVI wieku. Grzeg...