Komunia w ręku i prześladowania chrześcijańskie
Zachowanie, które było uważane za poważną wadę w historii Kościoła, jest obecnie szeroko rozpowszechnione. Paradoks Świętego Bazylego.
Panie, nie jestem godzien, abyś wszedł pod mój dach, ale czuję się na tyle godny, by dotknąć cię moimi rękami…
W przeszłości Komunia w ręku była dozwolona tylko w czasach
prześladowań, w których wyznanie wiary chrześcijańskiej oznaczało
tortury i męczeństwo po odkryciu. Ale od pół wieku do tej pory ta potępiona praktyka rozprzestrzenia się teraz na cały świat. Czy to jeden z powodów, dla których prześladowania chrześcijan są obecnie najwyższe na świecie ? Czy przyciągamy własne zło?
Ponieważ prześladowanie uczniów Chrystusa staje się rzeczywistością
ogólnoświatową, wydaje się, że paradoksalne stwierdzenie św. Bazylego
znów się sprawdza: « Komunia w ręku jest dozwolona tylko w dwóch
przypadkach, 1) w czasach prześladowań, gdy nie ma kapłan jest obecny i
2) dla pustelników i ascetów na pustyni, którzy nie mają kapłanów.
»(Ok. 330–379) Możesz powiedzieć, że mamy teraz kapłanów, ale
przepowiedziano nam, czego się spodziewać w nadchodzących czasach.
Podczas gdy Bóg nie jest mściwy, Pismo Święte obfituje w demonstracje
konsekwencji nieposłuszeństwa i odwrócenia się od Jego dróg. Jeśli ostrzeżenia Pana zostaną usłyszane, jego Święty gniew ustanie ( patrz Jonasza 3: 4-6 na temat reakcji Niniwczyków ), ale jeśli lud będzie trwać w złu, nie czyniąc żadnych poprawek, Boskie ostrzeżenia staną się rzeczywistością:
« Aleście mnie nie usłuchali, mówi Pan; abyście mnie pobudzili do gniewu uczynkami rąk waszych na własne cierpienie. Dlatego tak mówi Pan Zastępów; Ponieważ
nie słyszeliście mych słów: Oto poślę i wezmę wszystkie rodziny
północne, mówi Pan, i Nabuchodonozor, król Babilonu, mój sługa, i
przyprowadzę je przeciw tej ziemi i przeciwko jej mieszkańcom. i przeciw
wszystkim tym narodom dookoła, i całkowicie je zniszczą, i uczynią je
zdumieniem, syczeniem i wieczną pustką. Co
więcej, wezmę od nich głos radości i głos radości, głos oblubieńca i
głos oblubienicy, dźwięk kamieni młyńskich i światło świecy. I cała ta ziemia będzie spustoszeniem i zdumieniem; i te narody będą służyć królowi Babilonu przez siedemdziesiąt lat. »(Jer. 25: 7-11)
Jak przebiegała pierwsza komunia apostołów?
Aby lepiej zrozumieć to, co jest najbardziej prawdopodobne, przyjrzyjmy
się badaniom Freda H. Wighta (Sługi Bożego od wielu lat, który
studiował dogłębnie archeologię i inne pokrewne dyscypliny, wyróżniając
się na polu obyczajów biblijnych) . W swojej książce „ Maniery i zwyczaje ziem biblijnych ” szczegółowo studiuje i pokazuje starożytne zwyczaje orientalne, z których wiele zachowało się do dziś. Przeczytajmy, co mówi o orientalnej tradycji bankietów i jak je organizowali:
Postawa podczas jedzenia na ucztach
Prorok Amos jest pierwszym świętym pisarzem, który nawiązuje do zwyczaju „rozciągania się na kanapach” podczas jedzenia (Amos 6: 4). Do czasów Jezusa w niektórych kręgach żydowskich przyjęto rzymski zwyczaj leżenia na kanapach podczas kolacji. Rzymski stół połączony z kanapami nazywał się triclinium. Były trzy kanapy, które znajdowały się po trzech stronach kwadratu, czwarta strona była otwarta, aby sługa mógł wejść do środka, aby pomóc w serwowaniu posiłku. Pozycja gościa polegała na tym, aby górna część ciała spoczywała na lewym ramieniu, głowa była podniesiona, a poduszka z tyłu, a dolna część ciała wyciągnięta. Głowa drugiego gościa znajdowała się naprzeciw piersi pierwszego gościa, więc jeśli chciałby z nim porozmawiać w tajemnicy, oparłby się na swojej piersi.
Ten zwyczaj przy stole bankietowym rzuca światło na kilka fragmentów z czterech ewangelii. Apostoł Jan zadał Jezusowi pytanie podczas kolacji (Jana 13: 23-25).
Prorok Amos jest pierwszym świętym pisarzem, który nawiązuje do zwyczaju „rozciągania się na kanapach” podczas jedzenia (Amos 6: 4). Do czasów Jezusa w niektórych kręgach żydowskich przyjęto rzymski zwyczaj leżenia na kanapach podczas kolacji. Rzymski stół połączony z kanapami nazywał się triclinium. Były trzy kanapy, które znajdowały się po trzech stronach kwadratu, czwarta strona była otwarta, aby sługa mógł wejść do środka, aby pomóc w serwowaniu posiłku. Pozycja gościa polegała na tym, aby górna część ciała spoczywała na lewym ramieniu, głowa była podniesiona, a poduszka z tyłu, a dolna część ciała wyciągnięta. Głowa drugiego gościa znajdowała się naprzeciw piersi pierwszego gościa, więc jeśli chciałby z nim porozmawiać w tajemnicy, oparłby się na swojej piersi.
Ten zwyczaj przy stole bankietowym rzuca światło na kilka fragmentów z czterech ewangelii. Apostoł Jan zadał Jezusowi pytanie podczas kolacji (Jana 13: 23-25).
Zanurzając się w naczyniu i podając maczkę
Należy pamiętać o orientalnych zwyczajach jedzenia, aby zrozumieć znaczenie słów i działań Jezusa w stosunku do Judasza Iskarioty podczas ostatniej wieczerzy. Konto Marka brzmi:
Jezus powiedział: Zaprawdę, powiadam wam: Jeden z was, który je ze mną, zdradzi mnie. I zaczęli się smucić i mówić mu po kolei: Czy to ja? a inny powiedział: Czy to ja? A on odpowiedział i rzekł do nich: Jeden z dwunastu, który ze mną moczy się w naczyniu. (Marka 14: 18-20).
Niektórzy przypuszczali, że Judasz był w pozycji, w której w tym samym czasie zanurzałby się z Jezusem do naczynia, i dlatego został wyróżniony jako zdrajca. Ale tak nie może być, skoro inni uczniowie nie odkryli, kto był zdrajcą na podstawie tych słów Jezusa. Ponieważ wszyscy jedli z tego samego dużego naczynia, słowa Jezusa: „ten, który ze mną zanurza w naczyniu”, nie zidentyfikowały żadnego z nich. Wszyscy oni, podobnie jak Judasz, zanurzali się w naczyniu z Jezusem. Jezus po prostu informował ich, że jeden z nich jedzący teraz z nim stanie się jego zdrajcą.
Należy pamiętać o orientalnych zwyczajach jedzenia, aby zrozumieć znaczenie słów i działań Jezusa w stosunku do Judasza Iskarioty podczas ostatniej wieczerzy. Konto Marka brzmi:
Jezus powiedział: Zaprawdę, powiadam wam: Jeden z was, który je ze mną, zdradzi mnie. I zaczęli się smucić i mówić mu po kolei: Czy to ja? a inny powiedział: Czy to ja? A on odpowiedział i rzekł do nich: Jeden z dwunastu, który ze mną moczy się w naczyniu. (Marka 14: 18-20).
Niektórzy przypuszczali, że Judasz był w pozycji, w której w tym samym czasie zanurzałby się z Jezusem do naczynia, i dlatego został wyróżniony jako zdrajca. Ale tak nie może być, skoro inni uczniowie nie odkryli, kto był zdrajcą na podstawie tych słów Jezusa. Ponieważ wszyscy jedli z tego samego dużego naczynia, słowa Jezusa: „ten, który ze mną zanurza w naczyniu”, nie zidentyfikowały żadnego z nich. Wszyscy oni, podobnie jak Judasz, zanurzali się w naczyniu z Jezusem. Jezus po prostu informował ich, że jeden z nich jedzący teraz z nim stanie się jego zdrajcą.
Znów dawanie przez Judasza „maczugi” Judaszowi było zgodne z pewnym
wschodnim zwyczajem, który wciąż był przestrzegany w czasach
współczesnych. John informuje, co zostało zrobione i powiedział:
A on leżąc na piersi Jezusa, rzekł mu: Panie, któż to jest? Jezus odpowiedział: On jest tym, któremu dam maczkę, gdy ją zanurzę. A kiedy zanurzył mączkę, dał ją Judaszowi Iskariocie (Jan 13:25, 26).
Co należy rozumieć przez «sop»? Jest to najsmaczniejszy kawałek jedzenia serwowany na uczcie. Można go podawać w „łyżce chleba”, ale częściej jest odbierany przez gospodarza kciukiem i palcem i podawany bezpośrednio jednemu z gości. Ale dlaczego jeden z gości otrzymuje maczkę? Pochodzący z ziemi biblijnej mieszkaniec mówi, że niektórzy mieszkańcy wioski mają dzisiaj zwyczaj dawania mączki, i tak opisuje cel tego aktu:
«To z nimi znak szczególnego szacunku dla mistrza uczty, aby rozdać gościnnym porcjom to, co jest przed nim, lub nalegać, aby własnoręcznie wkładać mu do ust kąski lub mączki . Zrobiłem to już kilka razy, kiedy z pewnością chodziło o honor i okazywanie dobrej woli ».
Znaczenie tego, co wtedy uczynił Chrystus, z całą pewnością miało objąć miłość i przyjaźń tym, który go zdradzi. Akt został opisany tak, jakby Pan powiedział zdrajcy:
Judaszu, mój uczniu, mam dla ciebie nieskończoną litość. Okazałeś się fałszywy, opuściłeś mnie w swoim sercu; ale nie będę was traktował jak wroga, bo przyszedłem nie niszczyć, ale wypełnić. Oto mój przyjaciel przyjaźni i «który czynicie szybko. »(Fred H. Wight - Maniery i zwyczaje ziem biblijnych )
A on leżąc na piersi Jezusa, rzekł mu: Panie, któż to jest? Jezus odpowiedział: On jest tym, któremu dam maczkę, gdy ją zanurzę. A kiedy zanurzył mączkę, dał ją Judaszowi Iskariocie (Jan 13:25, 26).
Co należy rozumieć przez «sop»? Jest to najsmaczniejszy kawałek jedzenia serwowany na uczcie. Można go podawać w „łyżce chleba”, ale częściej jest odbierany przez gospodarza kciukiem i palcem i podawany bezpośrednio jednemu z gości. Ale dlaczego jeden z gości otrzymuje maczkę? Pochodzący z ziemi biblijnej mieszkaniec mówi, że niektórzy mieszkańcy wioski mają dzisiaj zwyczaj dawania mączki, i tak opisuje cel tego aktu:
«To z nimi znak szczególnego szacunku dla mistrza uczty, aby rozdać gościnnym porcjom to, co jest przed nim, lub nalegać, aby własnoręcznie wkładać mu do ust kąski lub mączki . Zrobiłem to już kilka razy, kiedy z pewnością chodziło o honor i okazywanie dobrej woli ».
Znaczenie tego, co wtedy uczynił Chrystus, z całą pewnością miało objąć miłość i przyjaźń tym, który go zdradzi. Akt został opisany tak, jakby Pan powiedział zdrajcy:
Judaszu, mój uczniu, mam dla ciebie nieskończoną litość. Okazałeś się fałszywy, opuściłeś mnie w swoim sercu; ale nie będę was traktował jak wroga, bo przyszedłem nie niszczyć, ale wypełnić. Oto mój przyjaciel przyjaźni i «który czynicie szybko. »(Fred H. Wight - Maniery i zwyczaje ziem biblijnych )
Historyczne zapisy, które odmawiają Komunii w ręku
Od najdawniejszych czasów zapisy przemawiają za przyjmowaniem komunii wyłącznie w ustach:
Papież św. Sykstus I (około 115): „Świętymi naczyniami nie mogą zajmować się inni niż ci poświęceni Panu.”
Papież św. Eutychian (275–283): zabronił wiernym wzięcia Najświętszej Hostii w ich ręce.
Święty Bazyli Wielki, Doktorze Kościoła (330-379): „Prawo do przyjmowania Komunii Świętej w ręku jest dozwolone tylko w czasach prześladowań”. Święty Bazyli Wielki uważał Komunię za rękę tak nieregularną, że nie wahał się uznać jej za poważną wadę.
Sobór w Saragossie (380): ekskomunikowano każdego, kto odważył się nadal przyjmować Komunię Świętą ręcznie. Zostało to potwierdzone przez Synod w Toledo.
Papież św. Leon I Wielki (440-461): Energicznie bronił i wymagał wiernego posłuszeństwa praktyce sprawowania Komunii Świętej na języku wiernych.
W swoich komentarzach do szóstego rozdziału Ewangelii św. Jana S. Leo I mówi o Komunii w ustach jako ustalonym zwyczaju w tym czasie ( Kazanie 91,3 ).
Papież Święty Grzegorz Wielki (590–604): W swoich dialogach (Rzym 3, ok. 3) przytacza odniesienie, które pokazuje, że Papież umieścił Ciało Chrystusa w ustach wierzących.
Synod of Rouen (650): Skazana Komunia w ręku, aby powstrzymać powszechne nadużycia, które miały miejsce w wyniku tej praktyki, i jako zabezpieczenie przed świętokradztwem.
Szósty Sobór Ekumeniczny w Konstantynopolu (680-681): zakazał wiernym wzięcia Najświętszej Hostii w ich ręce, grożąc przestępcami ekskomuniką. Sobór w Konstantynopolu zabronił wierzącym udzielania Komunii sobie. Ekskomunikę ogłoszono na tydzień dla tych, którzy zrobili to w obecności biskupa, kapłana lub diakona.
Jezus Chrystus do św. Brygidy ze Szwecji (+ 1373): „Moja córko, dałem moim kapłanom pięć prezentów (…), a na piątym miejscu przywilej dotykać rękami Mojego Najświętszego Ciała”.
Św. Tomasz z Akwinu (1225-1274): «Z czci do tego sakramentu [Najświętszej Eucharystii] nic go nie dotyka, ale to, co jest konsekrowane; dlatego kapral i kielich są konsekrowane, podobnie jak ręce kapłana za dotknięcie tego sakramentu. » ( Summa Theologica, część III, Q. 82, art. 3, Rep. Obj. 8 )
Sobór Trydencki (1545–1565): „Fakt, że tylko kapłan udziela Komunii świętej rękami konsekrowanymi, jest Tradycją apostolską.”
Papież Paweł VI (1963–1978): „Tę metodę [na języku] należy zachować.» ( Memoriale Domini )
Henri Leclercq : Znany historyk, w swoim artykule o komunii w Słowniku archeologii chrześcijańskiej opublikowanym na początku XX wieku, oświadcza, że pokój Konstantyna przyniósł koniec praktyki komunii. Potwierdza to rozumowanie San Basilio, że prześladowanie stworzyło dylemat, że go nie otrzymano, lub mniejsze zło otrzymania go w ręce. Kiedy prześladowania ustały, najwyraźniej trwała praktyka komunii w ręku. Władze Kościoła uznały to za nadużycie, ponieważ zostało uznane za sprzeczne ze zwyczajem Apostołów.
Papież Jan Paweł II : Dotknięcie świętych gatunków i rozdanie ich własnymi rękami jest przywilejem święceń. ( Dominicae Cenae, 11 )
«Nie wolno sami wiernym podnosić konsekrowanego chleba i świętego kielicha, a tym bardziej przekazywać je sobie nawzajem.» ( Inaestimabile Donum, 17 kwietnia 1980 r., Ust. 9 )
I tak, aby nikt nie interpretował tych słów w żaden inny sposób, trzy miesiące później, pod presją francuskich kamer telewizyjnych, odmówił Komunii w ręce żony premiera Giscarda Déstainga. W tym samym roku oświadczył w Fuldzie (Niemcy), że nie zgadza się z dokumentem upoważniającym do tej formy komunii w tym kraju. ( „Vox Fidei”, nr 10–1981; „Chiesa Viva”, nr 112; „Sol de Fatima”, nr 82 ).
Święta Teresa z Kalkuty : ks. George William Rutler powiedział: »Powiem wam sekret, ponieważ mamy tylko tysiąc bliskich przyjaciół, a także dlatego, że mamy razem z nami Misjonarzy Miłosierdzia, których Duch Święty zesłał na świat, że tajemnice wielu serca mogą zostać ujawnione. Nie tak dawno temu odprawiałem Mszę św. I głosiłem kazania dla ich Matki, Matki Teresy z Kalkuty, a po śniadaniu dość długo rozmawialiśmy w małym pokoju. Nagle zacząłem ją pytać - nie wiem dlaczego - «Matko, co według ciebie jest największym problemem na świecie?» Bardziej niż ktokolwiek mógłby wymienić dowolną liczbę kandydatów: głód, zarazy, choroby, rozpad rodziny, bunt przeciwko Bogu, korupcja mediów, dług światowy, zagrożenie nuklearne i tak dalej. Nie przerywając ani chwili, powiedziała: „ Gdziekolwiek pójdę na całym świecie, najsmutniejsze jest to, że patrzę, jak ludzie przyjmują Komunię w ręku” . ( O. George William Rutler, Wielki Piątek, 1989 r., Kazanie w kościele St. Agnes Church w Nowym Jorku. Przepisywane przez Rona McCloskeya z nagrania „St. Agnes Cassettes” ).
Papież św. Sykstus I (około 115): „Świętymi naczyniami nie mogą zajmować się inni niż ci poświęceni Panu.”
Papież św. Eutychian (275–283): zabronił wiernym wzięcia Najświętszej Hostii w ich ręce.
Święty Bazyli Wielki, Doktorze Kościoła (330-379): „Prawo do przyjmowania Komunii Świętej w ręku jest dozwolone tylko w czasach prześladowań”. Święty Bazyli Wielki uważał Komunię za rękę tak nieregularną, że nie wahał się uznać jej za poważną wadę.
Sobór w Saragossie (380): ekskomunikowano każdego, kto odważył się nadal przyjmować Komunię Świętą ręcznie. Zostało to potwierdzone przez Synod w Toledo.
Papież św. Leon I Wielki (440-461): Energicznie bronił i wymagał wiernego posłuszeństwa praktyce sprawowania Komunii Świętej na języku wiernych.
W swoich komentarzach do szóstego rozdziału Ewangelii św. Jana S. Leo I mówi o Komunii w ustach jako ustalonym zwyczaju w tym czasie ( Kazanie 91,3 ).
Papież Święty Grzegorz Wielki (590–604): W swoich dialogach (Rzym 3, ok. 3) przytacza odniesienie, które pokazuje, że Papież umieścił Ciało Chrystusa w ustach wierzących.
Synod of Rouen (650): Skazana Komunia w ręku, aby powstrzymać powszechne nadużycia, które miały miejsce w wyniku tej praktyki, i jako zabezpieczenie przed świętokradztwem.
Szósty Sobór Ekumeniczny w Konstantynopolu (680-681): zakazał wiernym wzięcia Najświętszej Hostii w ich ręce, grożąc przestępcami ekskomuniką. Sobór w Konstantynopolu zabronił wierzącym udzielania Komunii sobie. Ekskomunikę ogłoszono na tydzień dla tych, którzy zrobili to w obecności biskupa, kapłana lub diakona.
Jezus Chrystus do św. Brygidy ze Szwecji (+ 1373): „Moja córko, dałem moim kapłanom pięć prezentów (…), a na piątym miejscu przywilej dotykać rękami Mojego Najświętszego Ciała”.
Św. Tomasz z Akwinu (1225-1274): «Z czci do tego sakramentu [Najświętszej Eucharystii] nic go nie dotyka, ale to, co jest konsekrowane; dlatego kapral i kielich są konsekrowane, podobnie jak ręce kapłana za dotknięcie tego sakramentu. » ( Summa Theologica, część III, Q. 82, art. 3, Rep. Obj. 8 )
Sobór Trydencki (1545–1565): „Fakt, że tylko kapłan udziela Komunii świętej rękami konsekrowanymi, jest Tradycją apostolską.”
Papież Paweł VI (1963–1978): „Tę metodę [na języku] należy zachować.» ( Memoriale Domini )
Henri Leclercq : Znany historyk, w swoim artykule o komunii w Słowniku archeologii chrześcijańskiej opublikowanym na początku XX wieku, oświadcza, że pokój Konstantyna przyniósł koniec praktyki komunii. Potwierdza to rozumowanie San Basilio, że prześladowanie stworzyło dylemat, że go nie otrzymano, lub mniejsze zło otrzymania go w ręce. Kiedy prześladowania ustały, najwyraźniej trwała praktyka komunii w ręku. Władze Kościoła uznały to za nadużycie, ponieważ zostało uznane za sprzeczne ze zwyczajem Apostołów.
Papież Jan Paweł II : Dotknięcie świętych gatunków i rozdanie ich własnymi rękami jest przywilejem święceń. ( Dominicae Cenae, 11 )
«Nie wolno sami wiernym podnosić konsekrowanego chleba i świętego kielicha, a tym bardziej przekazywać je sobie nawzajem.» ( Inaestimabile Donum, 17 kwietnia 1980 r., Ust. 9 )
I tak, aby nikt nie interpretował tych słów w żaden inny sposób, trzy miesiące później, pod presją francuskich kamer telewizyjnych, odmówił Komunii w ręce żony premiera Giscarda Déstainga. W tym samym roku oświadczył w Fuldzie (Niemcy), że nie zgadza się z dokumentem upoważniającym do tej formy komunii w tym kraju. ( „Vox Fidei”, nr 10–1981; „Chiesa Viva”, nr 112; „Sol de Fatima”, nr 82 ).
Święta Teresa z Kalkuty : ks. George William Rutler powiedział: »Powiem wam sekret, ponieważ mamy tylko tysiąc bliskich przyjaciół, a także dlatego, że mamy razem z nami Misjonarzy Miłosierdzia, których Duch Święty zesłał na świat, że tajemnice wielu serca mogą zostać ujawnione. Nie tak dawno temu odprawiałem Mszę św. I głosiłem kazania dla ich Matki, Matki Teresy z Kalkuty, a po śniadaniu dość długo rozmawialiśmy w małym pokoju. Nagle zacząłem ją pytać - nie wiem dlaczego - «Matko, co według ciebie jest największym problemem na świecie?» Bardziej niż ktokolwiek mógłby wymienić dowolną liczbę kandydatów: głód, zarazy, choroby, rozpad rodziny, bunt przeciwko Bogu, korupcja mediów, dług światowy, zagrożenie nuklearne i tak dalej. Nie przerywając ani chwili, powiedziała: „ Gdziekolwiek pójdę na całym świecie, najsmutniejsze jest to, że patrzę, jak ludzie przyjmują Komunię w ręku” . ( O. George William Rutler, Wielki Piątek, 1989 r., Kazanie w kościele St. Agnes Church w Nowym Jorku. Przepisywane przez Rona McCloskeya z nagrania „St. Agnes Cassettes” ).
Jak to możliwe, że Komunia w dłoni została przyjęta?
Analizując dowody, trudno to zrozumieć. Zdecydowanie nie ma logicznego powodu.
W niektórych krajach doniesiono, że biskupi zostali zmuszeni do nielegalnego uzyskania swoich głosów, po uzyskaniu dwóch trzecich ogólnej liczby głosów poprosili Stolicę Apostolską o oficjalne zezwolenie na przeprowadzenie tych praktyk w tym kraju. Niestety, te nowe zwyczaje zostały wcześniej zatwierdzone w Watykanie dla krajów do ich stosowania, a niektóre oficjalne dokumenty zostały opublikowane, sugerując, że komunia w ustach jest tak naprawdę nowym zwyczajem, a nie na odwrót.
W niektórych krajach doniesiono, że biskupi zostali zmuszeni do nielegalnego uzyskania swoich głosów, po uzyskaniu dwóch trzecich ogólnej liczby głosów poprosili Stolicę Apostolską o oficjalne zezwolenie na przeprowadzenie tych praktyk w tym kraju. Niestety, te nowe zwyczaje zostały wcześniej zatwierdzone w Watykanie dla krajów do ich stosowania, a niektóre oficjalne dokumenty zostały opublikowane, sugerując, że komunia w ustach jest tak naprawdę nowym zwyczajem, a nie na odwrót.
Najbardziej haniebną rzeczą jest to, że w oficjalnych dokumentach
obserwuje się ideologiczne kłamstwo, z takimi twierdzeniami, że
apostołowie, uczniowie i pierwsi chrześcijanie przyjmowali Komunię
Świętą w swoich rękach i był to „ powszechny sposób przyjmowania jej przez wieki ” ( jaka!
), lub powołując się na wątpliwe dokumenty z instrukcjami wskazującymi,
w jaki sposób kładą ręce, aby je otrzymać, jako dowód na praktykę -
która, jak wspomniano powyżej, nigdy nie została zaakceptowana. Zasadniczo nie wspominają o żadnej z wyżej wymienionych zapisów, zamiast tego ciągle używają odniesień do tekstu przypisanego św. Cyryłowi Jerozolimskiemu , który żył w IV wieku w tym samym czasie co św . Bazyli . Kilka dokumentów jest znanych ze św. Cyryla, ale wiele z nich ma wątpliwości, ponieważ nie wydają się uzasadnione.
Oczywiście wykorzystali te apokryficzne dokumenty, aby się
usprawiedliwić: dr Henri LeClercq podsumowuje to w następujący sposób: «
Święty Cyryl z Jerozolimy polecił wiernym, aby stawiwszy się na Komunię, wyciągnęli prawą rękę palcami połączone, podtrzymywane lewą ręką, z dłonią w kształcie wklęsłym; i że w chwili, gdy Ciało Chrystusa zostało złożone w jego ręce, przekazujący powinien powiedzieć: „Amen” . Ale tekst jest kontynuowany, chociaż oczywiście pomijają tę część. Proponuje także: « Uświęć
oczy kontaktem Najświętszego Ciała ... Kiedy twoje usta będą jeszcze
mokre od drogocennej Krwi Chrystusa, podnieś rękę do ust i przesuń
dłonią po oczach, czole i swoim inne narządy zmysłów, aby je uświęcić «. Ta dość oryginalna rekomendacja skłoniła uczonych do zaprzeczenia autentyczności takiego tekstu.
Za
Komunią w ręku pragnę powtórzyć i wyjaśnić, jak tylko potrafię,
osłabienie, świadome, celowe osłabienie wiary w Prawdziwą Obecność. fr. John Hardon
Przedstawione argumenty są tak haniebne i obalające, że wyjaśnienie, w
jaki sposób udało się wprowadzić zmianę, byłoby tajemnicą, gdyby nie
uwzględniono stopnia infiltracji masonerii w Kościele katolickim,
działając z pozycji hierarchicznych zagrażających i bez strachu ,
modyfikując zwyczaje i stopniowo degradując chrześcijańską moralność,
oprócz udawania, że zmienia historię, nawet ośmielając się zaprzeczać
prawdziwym faktom i potwierdzając kłamstwa w dokumentach publicznych.
Jest to tak zwana „tajemnica nieprawości”, w której zło przenika nawet
wśród wybranych, być może w takiej samej proporcji, jak w czasach
Iskarioty (1 do 12), coś niefortunnego, o czym wspomniał już św. Juda w
swoim liście :
Albowiem niektórzy ludzie wkradali się w nieświadomość, którzy byli
dawniej wyświęceni na to potępienie, bezbożni ludzie, zamieniając łaskę
naszego Boga w lubieżność i zaprzeczając jedynemu Panu Bogu i naszemu
Panu Jezusowi Chrystusowi.
Dlatego zapamiętam was, chociaż kiedyś to wiedzieliście, że Pan,
zbawiwszy lud z ziemi egipskiej, zniszczył tych, którzy nie uwierzyli.
A aniołowie, którzy nie zachowali swego pierwszego stanu, ale opuścili
swoje mieszkanie, zastrzegli w wiecznych łańcuchach w ciemności do sądu
wielkiego dnia. Jud 1: 4-6
Mój Kościół został ogromnie osłabiony od jego założenia, masoneria
przejęła w pełni Mój Kościół, tłumiąc go i głosząc to, co nie jest Moją
Wolą, działając wbrew ustalonym Przykazaniom i czyniąc ekonomię
priorytetem jak każdy inny Naród. Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 18 czerwca 2014
Grzech ukrywa się na milion sposobów, a wy, Moje małe dzieci, musicie
pozostać w stanie łaski, abyście mogli rozpoznać i nie dać się zwieść,
gdy wilki w owczej skórze przedstawiają wam grzech przebrany za dobre
uczynki. Najświętsza Maryja Panna do Luz de María - 25 lipca 2009 r
Wilki nie grasują, JUŻ
infiltrują wewnątrz Mojego Stada i atakują tych, którzy są Moje,
prowadząc ich do popełnienia każdego rodzaju wykroczenia przeciwko Mnie. Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 4 marca 2012
Żaden wilk nie pokaże swojej prawdziwej skóry, aż do ostatniej chwili,
kiedy zdejmie jagnięcą skórę, aby wyglądać tak, jak naprawdę jest. Najświętsza Maryja Panna do Luz de María - 8 października 2015 r
O co Bóg nas prosi?
CHCĘ OD
MOICH LUDZI, ABY OTRZYMAĆ MNIE NA JĘZYK I TRAKTOWAĆ MNIE Z MIŁOŚCIĄ,
OTRZYMAĆ MNIE Z MIŁOŚCIĄ I BYĆ PRAWIDŁOWO PRZYGOTOWANYMI . Mój lud: ilu z was źle traktuje mnie w Eucharystii! Ilu z was profanuje Moją Krew i Moje Ciało! Ilu Mnie przyjmuje i nie wierzy w Moją Obecność w Eucharystii! Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 13 kwietnia 2017 r
DZIECI, OTRZYMAJ KOMUNIĘ W USTACH , nie dlatego, że ręka jest niegodna, ale dlatego, że w taki sposób otrzymuje się Król Nieba i Ziemi. Jeśli jednak język został użyty przeciwko bliźniemu, nie warto przyjmować Mojego Syna. Przedtem musisz wyznać prawdziwą pokutę za ten grzech i unikać popełniania nieczystych czynów. Najświętsza Maryja Panna do Luz de María - 13 czerwca 2011 r
Mój Ludu, pragnę szczególnie w tej chwili, kiedy zło opanowało tak
wielu ludzi, pragnę, abyście przyjęli Najświętszą Eucharystię w ustach.
MOJE CIAŁO I MOJA KREW MUSZĄ BYĆ TRAKTOWANE Z SZACUNKIEM; OTRZYMUJ MNIE DO UST,NIGDY NIE BIERZ MNIE NA RĘKĘ. POZWALACIE UPADAĆ MI BEZ SZACUNKU GDY PO WZIĘCIU MNIE W RĘCE ,KAWAŁKI MEGO ŚWIĘTEGO CIAŁA SPADAJĄ NA PODŁOGĘ, KIEDY BIERZECIE MNIE W DŁONIE SWOJĄ RĘKĄ ZNIEWAŻACIE MNIE. PONIEWAŻ RĘKA NIE JEST GODNA DOTYKAĆ MOJEGO CIAŁA, PONIEWAŻ NIE WIESZ, JAK MNIE TRAKTOWAĆ I ZNALEŹĆ GODNY SPOSÓB DOTYKANIA MOJEGO ŚWIĘTEGO CIAŁA . Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 9 sierpnia 2016 r
MOJE CIAŁO I MOJA KREW MUSZĄ BYĆ TRAKTOWANE Z SZACUNKIEM; OTRZYMUJ MNIE DO UST,NIGDY NIE BIERZ MNIE NA RĘKĘ. POZWALACIE UPADAĆ MI BEZ SZACUNKU GDY PO WZIĘCIU MNIE W RĘCE ,KAWAŁKI MEGO ŚWIĘTEGO CIAŁA SPADAJĄ NA PODŁOGĘ, KIEDY BIERZECIE MNIE W DŁONIE SWOJĄ RĘKĄ ZNIEWAŻACIE MNIE. PONIEWAŻ RĘKA NIE JEST GODNA DOTYKAĆ MOJEGO CIAŁA, PONIEWAŻ NIE WIESZ, JAK MNIE TRAKTOWAĆ I ZNALEŹĆ GODNY SPOSÓB DOTYKANIA MOJEGO ŚWIĘTEGO CIAŁA . Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 9 sierpnia 2016 r
Kochajcie Mnie, odżywiajcie się Moim Ciałem i Krwią, przyjmujcie Mnie w Eucharystii. Przyjmijcie Mnie do ust;
w ten sposób powstrzymujecie Mnie przed obrażeniem i obrażeniem przez
tych, którzy Mnie chowają w swoich rękach, aby pluć na Mnie i obrażać
Mnie podczas ceremonii poświęconych szatanowi. Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 6 sierpnia 2016 r
WZYWAM CIĘ DO GODNEGO PRZYJMOWANIA MOJEGO CIAŁA.ABY OTRZYMAĆ MNIE DO UST, JEZUS JAKO KRÓL NIEBA I ZIEMI MUSI BYĆ TAK PRZYJMOWANY . Ludzkość klęczy przed fałszywymi bożkami, które ogłuszają umysł i serce i oddalają was ode Mnie.
I podchodzicie do Mnie niegodnie przygotowani, niegodnie ubrani,
niedbale Mylicie Mnie z gumą do żucia, ponieważ chodzicie w Moich
Świątyniach, aby pojawić się i udawać, że macie to, czego nie nosicie w
swoim sercu. Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 17 kwietnia 2011 r
Pozostańcie blisko Mnie; przyjmijcie mnie ze świadomością, że to Mnie otrzymacie w Eucharystii. Jeśli nie jesteście odpowiednio przygotowani na przyjęcie Mnie, poczekajcie; w przeciwnym razie nagromadzicie poważne przestępstwa wobec Mnie.
Kiedy przyjdziecie, aby Mnie przyjąć, poproś Moją Matkę, aby Ci
towarzyszyła, aby Ona Mnie przyjęła w Twoim imieniu i abym został
przyjęty z godnością. . Nasz Pan Jezus Chrystus do Luz de María - 8 sierpnia 2014 r
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz