piątek, 28 czerwca 2024

„Nie uznaję autorytetu Dykasterii, jej prefekta, ani tego, który go nim mianował”. Abp. Vigano odpowiada na oskarżenia ws. schizmy

 

Wywiad Arcybiskupa Viganò dla rosyjskiej telewizji Rossija 24

„Nie uznaję autorytetu Dykasterii, jej prefekta, ani tego, który go nim mianował”. Abp. Vigano odpowiada na oskarżenia ws. schizmy

(Abp Carlo Maria Viganò / Źródło: YouTube)

„Nie mam zamiaru poddawać się pokazowemu procesowi” – napisał abp. Carlo Maria Viganò w oświadczeniu opublikowanym na łamach LifeSite News. Były nuncjusz apostolski w USA został w czwartek wezwany do Watykanu. Poinformowano go, że rozpoczęto przeciwko niemu postępowanie w sprawie przestępstwa schizmy i podważenia prawomocności pontyfikatu Franciszka.

„Pragnę wyjaśnić, że nie udałem się do Watykanu wczoraj [20 czerwca] i nie mam zamiaru udać się do [siedziby] Świętego Oficjum 28 czerwca, a także, że nie dostarczyłem żadnego oświadczenia ani dokumentu w mojej obronie do Dykasterii, której autorytetu nie uznaję, ani nie uznaję autorytetu jej prefekta, ani nie uznaję autorytetu tego, który go mianował” – oświadczył abp. Viganò.

„Nie mam zamiaru poddawać się pokazowemu procesowi, w którym ci, którzy mają mnie bezstronnie osądzać w celu obrony katolickiej ortodoksji, są jednocześnie tymi, których oskarżam o herezję, zdradę i nadużycie władzy. A wśród nich są właśnie jezuici, pierwsi orędownicy wszystkich moralnych i doktrynalnych wypaczeń ostatnich sześćdziesięciu lat, począwszy od Jamesa Martina, S.J., aktywisty LGBTQ+, który jest stałym gościem domu św. Marty” – dodał hierarcha.


Pismo do abp. Viganò skierował 11 czerwca sekretarz sekcji dyscyplinarnej Dykasterii Nauki Wiary, John J. Kennedy. Podano w nim, że abp Viganò ma stawić się w Dykasterii w dniu 20 czerwca o godzinie 15:30 w związku z oskarżeniem go o przestępstwo schizmy. Jako powód wezwania wskazano konkretnie na publiczne oświadczenia skutkujące zerwaniem jedności z Kościołem katolickim w postaci odrzucenia prawomocności pontyfikatu Franciszka, zerwania komunii z papieżem i odrzucenia II Soboru Watykańskiego.

Źródło: lifesitenews.com

PR

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz