poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Nowenna do Miłosierdzia Bożego

ŚWIĘTO MIŁOSIERDZIA


„Pragnę, aby Święto Miłosierdzia było ucieczką i schronieniem dla wszystkich dusz, a szczególnie dla biednych grzeszników. (...), wylewam całe morze łask na dusze, które zbliżą się do źródła miłosierdzia mojego. Która dusza przystąpi do spowiedzi i Komunii św., dostąpi zupełnego odpuszczenia win i kar; w tym dniu otwarte są wszystkie upusty Boże, przez które płyną łaski; niech się nie lęka zbliżyć do mnie żadna dusza, chociażby jej grzechy były jako szkarłat" (Dz. 699).


        NOWENNA DO  MIŁOSIERDZIA BOŻEGO


„NOWENNA, którą kazał mi Pan Jezus napisać i         odprawiać przed Świętem Miłosierdzia,         ma się rozpoczynać w Wielki Piątek.

Pragnę, abyś przez te dziewięć              dni sprowadzała dusze do zdroju mojego miłosierdzia, by zaczerpnęły             siły i ochłody, i wszelkiej łaski, jakiej potrzebują na trudy życia, a w szczególności w godzinie śmierci.           W każdym dniu przyprowadzisz do serca mego odmienną grupę dusz i zanurzysz         je w tym morzu miłosierdzia mojego. A ja te wszystkie dusze wprowadzę w         dom Ojca mojego. Czynić to będziesz w tym i przyszłym życiu. I nie odmówię         żadnej duszy niczego, którą wprowadzisz do źródła miłosierdzia mojego.         W każdym dniu prosić będziesz Ojca mojego przez gorzką mękę moją o łaski       dla tych dusz.


DZIEŃ PIERWSZY


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi ludzkość całą, a szczególnie wszystkich grzeszników,             i zanurzaj ich w morzu miłosierdzia Mojego, a tym pocieszysz Mnie w             gorzkim smutku, w jakim pogrąża Mnie utrata dusz”.

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu najmiłosierniejszy, którego właściwością            jest litować się nad nami i przebaczać nam, nie patrz na grzechy nasze,           ale na ufność, jaką mamy w nieskończoną dobroć Twoją i przyjmij nas           wszystkich do mieszkania najlitościwszego Serca swego, i nie wypuszczaj           nas z niego na wieki. Błagamy Cię przez miłość Twoją, która Cię łączy z Ojcem i Duchem Świętym.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia na ludzkość całą, a szczególnie           na biednych grzeszników. Ludzkość ta jest zamknięta w najlitościwszym           Sercu Jezusa i dla Jego bolesnej męki okaż nam miłosierdzie swoje, abyśmy           wszechmoc miłosierdzia Twego wysławiali na wieki wieków. Amen”.

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]               


        DZIEŃ DRUGI


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi dusze kapłańskie i zakonne, i zanurz je w niezgłębionym             miłosierdziu Moim. One dały Mi moc przetrwania gorzkiej męki; przez             nie, jak przez kanały, spływa na ludzkość miłosierdzie Moje”.

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najmiłosierniejszy, od którego wszystko co dobre pochodzi, pomnóż w           nas łaskę, abyśmy spełniali godne uczynki miłosierdzia, by ci, co na           nas patrzą, chwalili Ojca miłosierdzia, który jest w niebie.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia swego na grono wybranych           w winnicy swojej, na dusze kapłańskie i zakonne, i obdarz ich mocą błogosławieństwa           swego, a dla uczuć Serca Syna swego, w którym te dusze są zamknięte, udziel           im mocy i światła swego, aby mogli przewodzić innym na drogach zbawienia,           by wspólnie śpiewać cześć niezgłębionemu miłosierdziu Twemu na wieki           wieczne. Amen”.

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


          DZIEŃ TRZECI


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi wszystkie dusze pobożne i wierne, i zanurz je             w morzu miłosierdzia Mojego; dusze te pocieszały Mnie w drodze krzyżowej,             były tą kroplą pociechy wśród morza goryczy”.

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najmiłosierniejszy, który wszystkim udzielasz łask swych nadobficie           ze skarbca miłosierdzia swego, przyjmij nas do mieszkania najlitościwszego           serca swego i nie wypuszczaj nas z niego na wieki. błagamy Cię o to przez           niepojętą miłość Twoją, jaką pała Twe Serce ku Ojcu niebieskiemu.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia na dusze wierne, jako           na dziedzictwo Syna swego i dla Jego bolesnej męki udziel im błogosławieństwa           i otaczaj je swą nieustanną opieką, aby nie utraciły miłości i skarbu           wiary świętej, ale by z całą rzeszą aniołów i świętych wysławiały niezmierzone           miłosierdzie Twoje na wieki wieczne. Amen”.

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


          DZIEŃ CZWARTY


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi pogan i tych, którzy Mnie jeszcze nie znają.              I o nich myślałem           w swej gorzkiej męce, a przyszła ich gorliwość pocieszyła Serce Moje.                      Zanurz ich w morzu miłosierdzia Mojego”.

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najlitościwszy, który jesteś światłością świata całego, przyjmij do           mieszkania najlitościwszego Serca swego dusze pogan, które Cię jeszcze           nie znają; niechaj promienie Twej łaski oświecą ich, aby i oni wraz           z nami wysławiali przedziwne miłosierdzie Twoje, i nie wypuszczaj ich           z mieszkania najlitościwszego Serca swego.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia swego na dusze pogan i           tych, co Cię jeszcze nie znają, a są zamknięte w najlitościwszym Sercu           Jezusa. Pociągnij je do światła Ewangelii. Dusze te nie wiedzą, jak           wielkim jest szczęściem Ciebie miłować. Spraw, aby i one wysławiały           hojność miłosierdzia Twego na wieki wieczne. Amen”.

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


          DZIEŃ PIĄTY


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi dusze braci odłączonych i zanurz ich w morzu             miłosierdzia Mojego. W gorzkiej męce rozdzierali Mi ciało i Serce, to             jest Kościół Mój.           Kiedy wracają do jedności z Kościołem, goją się rany Moje i tym sposobem                      ulżą Mi w męce”.

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najmiłosierniejszy, który jesteś dobrocią samą, Ty nie odmawiasz światła           proszącym Ciebie, przyjmij do mieszkania najlitościwszego Serca swego           dusze braci naszych odłączonych i pociągnij ich swym światłem do jedności           z Kościołem, i nie wypuszczaj ich z mieszkania najlitościwszego Serca           swego, ale spraw, aby i oni uwielbili hojność miłosierdzia Twego.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia swego na dusze braci naszych           odłączonych, zwłaszcza tych, którzy roztrwonili dobra Twoje i nadużyli            łask Twoich, trwając uporczywie w swych błędach. Nie patrz na ich błędy,           ale na miłość Syna swego i na gorzką mękę Jego, którą podjął dla nich,           gdyż i oni są zamknięci w najlitościwszym Sercu Jezusa. Spraw niech           i oni wysławiają wielkie miłosierdzie Twoje na wieki wieczne. Amen”.

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


          DZIEŃ SZÓSTY


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi dusze ciche i pokorne, i dusze małych dzieci,           i zanurz je w miłosierdziu moim. Dusze te najwięcej podobne są do Serca           Mojego, one krzepiły Mnie w gorzkiej konania męce. Widziałem je jako           ziemskich aniołów, którzy będą czuwać u Moich ołtarzy. Na nie zlewam           całymi strumieniami łaski. Łaskę Moją jest zdolna przyjąć tylko dusza pokorna; dusze pokorne obdarzam           swoim zaufaniem”.

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najmiłosierniejszy, który sam powiedziałeś: Uczcie się ode mnie, żem           jest cichy i pokornego Serca, przyjmij do mieszkania najlitościwszego           Serca swego dusze ciche i pokorne, i dusze małych dzieci. Dusze te wprowadzają            w zachwyt niebo całe i są szczególnym upodobaniem Ojca niebieskiego,           są wonnym bukietem przed tronem Bożym, zapachem, którym sam Bóg się            napawa. Dusze te mają stałe mieszkanie w najlitościwszym Sercu Twoim i nieustannie wyśpiewują hymn miłości           i miłosierdzia na wieki.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia na dusze ciche, pokorne           i dusze małych dzieci, które są zamknięte w mieszkaniu najlitościwszego           Serca Jezusa.           Dusze te są najbardziej upodobnione do Syna Twego; woń tych dusz wznosi           się z ziemi i dosięga tronu Twego. Ojcze Miłosierdzia i wszelkiej dobroci,           błagam Cię przez miłość i upodobanie, jakie masz w tych duszach, błogosław            światu całemu, aby wszystkie dusze razem wyśpiewywały cześć miłosierdziu           Twemu na wieki wieczne. Amen.”

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


          DZIEŃ SIÓDMY


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi dusze, które szczególnie czczą i wysławiają miłosierdzie           Moje,           i zanurz je w miłosierdziu Moim. Te dusze najwięcej bolały nad Moją            męką i najgłębiej wniknęły w ducha Mojego”

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najmiłosierniejszy, którego Serce jest miłością samą, przyjmij do mieszkania           najlitościwszego Serca swego dusze, które szczególnie czczą i wysławiają            wielkość miłosierdzia Twego. Dusze te są mocne siłą Boga samego; wśród           wszelkich udręczeń i przeciwności idą naprzód ufne w miłosierdzie Twoje.           Są one zjednoczone z Tobą i dźwigają ludzkość całą na swoich barkach. Te dusze nie będą sądzone           surowo, ale miłosierdzie Twoje ogarnie je w chwili zgonu.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia na dusze, które wysławiają            i czczą największy przymiot Twój, to jest niezgłębione miłosierdzie           Twoje, i które są zamknięte w najlitościwszym Sercu Jezusa. Dusze te           są żywą Ewangelią, ręce ich pełne uczynków miłosierdzia, a serce przepełnione           weselem śpiewa pieśń miłosierdzia Najwyższemu. Błagam Cię Boże, okaż            im miłosierdzie swoje według nadziei i ufności jaką w tobie pokładały.           Niech spełni się na nich obietnica Jezusa, który powiedział, że dusze,           które czcić będą to niezgłębione miłosierdzie Jego, sam bronić będzie           w życiu, a szczególnie w godzinie śmierci, jako swej chwały. Amen”

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


          DZIEŃ ÓSMY


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi dusze, które są w więzieniu czyśćcowym i zanurz             je w przepaści miłosierdzia Mojego; niech strumienie krwi Mojej ochłodzą              ich upalenie. Wszystkie te dusze są bardzo przeze Mnie umiłowane, wypłacają              się Mojej sprawiedliwości. W twojej mocy jest przynieść im ulgę. Bierz ze skarbca Mojego Kościoła             wszystkie odpusty i ofiaruj je za nie. O, gdybyś znała ich mękę, ustawicznie byś ofiarowała za nie jałmużnę              ducha i spłacała ich długi Mojej sprawiedliwości”

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najmiłosierniejszy, który sam powiedziałeś, ze chcesz miłosierdzia,           otóż wprowadzam do mieszkania Twego najlitościwszego Serca dusze czyśćcowe,           które są Ci bardzo miłe, a które jednak wypłacać się muszą Twej sprawiedliwości.           Niech strumienie krwi i wody, które wypłynęły z Serca Twego, ugaszą            płomienie ognia czyśćcowego, aby i tam się sławiła moc miłosierdzia           Twego.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia na dusze w czyśćcu cierpiące,           które są zamknięte w najlitościwszym Sercu Jezusa. Błagam Cię przez           bolesną mękę Jezusa, Syna Twego i przez gorycz, jaką była zalana Jego           przenajświętsza dusza, okaż miłosierdzie swoje duszom, które są pod           sprawiedliwym wejrzeniem Twoim. Nie patrz na nie inaczej, jak tylko           przez rany Jezusa Syna Twego, najmilszego, bo wierzymy, że dobroć Twoja           i litość są nieskończone. Amen”

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


          DZIEŃ DZIEWIĄTY


[Słowa Pana Jezusa] „Dziś sprowadź Mi dusze oziębłe i zanurz je w przepaści miłosierdzia             Mojego. Dusze te najboleśniej ranią Serce Moje. Największej odrazy doznała             dusza Moja w Ogrójcu od dusz oziębłych. One były powodem, iż wypowiedziałem:             Ojcze, oddal ode Mnie ten kielich, jeżeli jest taka wola Twoja. Dla             nich ostateczną deską ratunku jest - uciec się do miłosierdzia Mojego”

[Modlitwa siostry Faustyny] „Jezu           najlitościwszy, który jesteś litością samą, wprowadzam do mieszkania           najlitościwszego Serca Twego dusze oziębłe. Niechaj w tym ogniu czystej           miłości Twojej rozgrzeją się te dusze zlodowaciałe, które, podobne do           trupów, takim Cię wstrętem napawają. O Jezu najlitościwszy, użyj wszechmocy           miłosierdzia swego, pociągnij je w sam żar miłości swojej i obdarz je           miłością świętą, bo Ty wszystko możesz.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia na dusze oziębłe, które           są zamknięte w najlitościwszym Sercu Jezusa. Ojcze miłosierdzia, błagam           Cię przez gorzką mękę Syna Twego i przez trzygodzinne konanie Jego na           krzyżu, pozwól, aby i one wysławiały przepaść miłosierdzia Twego”            (Dz. 1209-1229).

[Koronka do Bożego Miłosierdzia]


        "Powiedział mi Pan, żeby tę koronkę [do Bożego Miłosierdzia] odmawiać przez dziewięć dni  przed Świętem Miłosierdzia. Rozpocząć się ma w Wielki Piątek. W tej nowennie udzielę duszom wszelkich łask" (Dz. 796).



        GODZINA BOŻEGO MIŁOSIERDZIA



Rękopis DZIENNICZKA          św. siostry Faustyny (Dz. 1320).


„O trzeciej godzinie błagaj mojego  miłosierdzia, szczególnie dla grzeszników, i choć przez krótki moment zagłębiaj  się w mojej męce, szczególnie w moim opuszczeniu w chwili konania. Jest to  godzina wielkiego miłosierdzia dla świata całego (...) w tej godzinie nie odmówię  duszy niczego, która mnie prosi przez mękę moją..." (Dz. 1320).

„W godzinie tej uprosisz wszystko dla siebie i innych; w tej godzinie stała się łaska dla całego świata - miłosierdzie zwyciężyło sprawiedliwość. (...) staraj się w tej godzinie odprawić drogę krzyżową; a jeżeli nie możesz odprawić drogi krzyżowej, to przynamniej wstąp na chwilę do kaplicy i uczcij moje serce, które jest pełne miłosierdzia w Najświętszym Sakramencie; a jeżeli nie możesz wstąpić do kaplicy, pogrąż się w modlitwie tam, gdzie jesteś, chociaż przez króciutką chwilę" (Dz. 1572).

„Pragnę, abyś głębiej poznała moją miłość, jaką pała moje serce ku duszom, a zrozumiesz to, kiedy będziesz rozważać moją mękę. Wzywaj mojego miłosierdzia dla grzeszników, pragnę ich zbawienia. Kiedy odmówisz tę modlitwę za jakiegoś grzesznika z sercem skruszonym i wiarą, dam mu łaskę nawrócenia. Modlitwa ta jest następująca:

O Krwi i Wodo,         któraś wytrysnęła z Serca Jezusowego,         jako zdrój miłosierdzia dla nas - ufam Tobie" (Dz. 187).



        We wszystkich kilkudziesięciu domach Zgromadzenia Sióstr Jezusa Miłosiernego         codziennie jest czczona godzina śmierci Zbawiciela - GODZINA MIŁOSIERDZIA


Intencje modlitw e-mail: sopocko@faustyna.eu         tel. 95 747 34 50


 

DALEJ >> Droga         Krzyżowa - teksty ks. Michała Sopoćki


<<           spis treści www.faustyna.eu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  „Życie to iluzoryczny sen” – biskup Mari Emmanuel Krótkie streszczenie kazania: „ Żył pewien człowiek bogaty, który ubierał się w purpurę...