Wiele kontrowersji wywołał 15 minutowy filmik zatytułowany: „
Większość ludzi idzie do piekła”, w którym ks. Dominik zadaje pytanie
jak to jest możliwe, że grzesznik, który stanie przed Bogiem Miłości i
Miłosierdzia na swoim sądzie wybierze piekło.
Pokazuje, że jest to możliwe, ponieważ Bóg jest też Bogiem
Sprawiedliwym, jest Prawdą, w którym nie ma żadnego kłamstwa. Grzesznik,
który nie będzie chciał przyjąć prawdy o sobie w świetle Bożej Prawdy,
która oświeci całe jego życie, wybierze ciemność ostateczną czyli
piekło.
Powyższy filmik nieautoryzowany przez ks. Dominika, nie był przesłuchany
ze zrozumieniem przez większość komentujących, którzy skupili się tylko
na tytule wyciągniętym bezkrytycznie z kontekstu nauczania księdza.
Wyjaśniamy po raz kolejny, że on jest krótkim fragmentem prawie
godzinnej konferencji kerygmatycznej na temat grzechu i realnej
możliwości potępienia wiecznego, która wchodziła w skład czterodniowych
kerygmatycznych rekolekcji, w trakcie których każdy dzień i konferencja
ma swój temat. Gdyby jednak komentujący w Internecie, chcieli zapoznać
się z całością nauczania tej konferencji ks. Dominika, usłyszeliby, że
fundamentem jego nauczania były słowa Jezusa: „ Wchodźcie przez ciasną
bramę! Bo szeroka jest brama i przestronna ta droga, która prowadzi do
zguby, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą. 14 Jakże ciasna
jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich,
którzy ją znajdują! ( Mt 7,13 ) Podał również słowa św. S. Faustyny: „ W
pewnym dniu ujrzałam dwie drogi: jedna szeroka, wysypana piaskiem i
kwiatami, pełna radości i muzyki i różnych przyjemności. Ludzie idąc tą
drogą tańcząc i bawiąc się – dochodzili do końca, nie spostrzegają się,
że już koniec. A na końcu tej drogi była straszna przepaść, czyli
otchłań piekielna. Dusze te na oślep wpadały w tę przepaść, jak szły,
tak i wpadały. A była ich wielka liczba, że nie można było ich zliczyć. I
widziałam drugą drogę, a raczej ścieżkę, bo była wąska i zasłana
cierniami i kamieniami, a ludzie, którzy nią szli ze łzami w oczach i
różne boleści były ich udziałem. Jedni padali na te kamienie, ale zaraz
powstawali i szli dalej. A w końcu drogi był wspaniały ogród
przepełniony wszelkim rodzajem szczęścia i wchodziły tam te wszystkie
dusze. Zaraz w pierwszym momencie zapominały o swych cierpieniach. (Dz
153).
W tym kontekście właśnie ks. Dominik ukazywał w swojej konferencji, że
większość ludzi idzie w swoim życiu drogą do piekła i że o tym mówi
również Matka Boża w swoich objawieniach. Nigdy nie powiedział, że
większość ludzi skończy w piekle. To złośliwa nadinterpretacja
pokazująca, że autorom ataku na ks. Dominika nie chodzi o szukanie
prawdy o nauczania księdza, nota bene wielu z tych złośliwie
komentujących bazuje w swojej ocenie medialnej na takich właśnie
wyrwanych z kontekstu filmikach z różnych kanałów chcących sobie podbić
oglądalność) tylko o pochwycenie księdza za wszelką cenę na słowie
wyrwanym z kontekstu, oskarżenia księdza, osądu publicznego i
publicznego skazania.
Metoda znana w Ewangelii i szeroko stosowana przez faryzeuszy i uczonych
w Piśmie. Taką manipulacją jest też oskarżanie ks. Dominika o
straszenie piekłem czy neurotyczną duchowość, kiedy nieustannie głosi w
swoich rekolekcjach przede wszystkim o Bożej Miłości, Miłosierdziu,
Dobroci i Wszechmocy Bożej.
Dlatego właśnie tylu ludzi nawraca się na jego rekolekcjach,
doświadczając wielkiego objawienia Miłości Bożej, a nie nawracając się z
lęku przed piekłem. Dzisiaj Jezus i Apostołowie niewątpliwie tak samo
jak ks. Dominik oskarżani byliby o straszenie ludzi piekłem, chorą,
lękową, neurotyczną duchowość czy zafałszowany obraz Boga. A przecież
nie bali się głosić z mocą prawdę wiary o piekle i realnej możliwości
potępienia wiecznego. To tylko niektóre ich słowa Ewangelii w powyższym
temacie:
„ Wtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: Idźcie precz ode Mnie:
przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom! […] I
pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego.” (Mt 25,
41 i 46)
„Poniosą oni karę, zatracenie wieczne, oddalenie od oblicza Pana i od mocy chwały jego” (2 Tes. 1,9).
„Ogniem i siarką dręczony będzie na oczach świętych aniołów i Baranka. A
dym ich męki unosi się w górę na wieki wieków” (Obj. 14,10.11).
„Ten, który sieje dobre nasienie, to Syn Człowieczy. Rola zaś to świat, a
dobre nasienie to synowie Królestwa, kąkol zaś, to synowie złego. A
nieprzyjaciel, który go posiał, to szatan, a żniwo, to koniec świata,
żeńcy zaś, to aniołowie. Tak więc jak zbiera się kąkol i pali w ogniu,
tak będzie przy końcu świata. Syn Człowieczy pośle swoich aniołów, i
zbiorą z Królestwa Jego wszystkie zgorszenia i tych, którzy popełniają
nieprawość, i wrzucą ich do pieca ognistego” (por. Mat. 13,37-42).
„Umie Pan wyrwać pobożnych z pokuszenia, bezbożnych zaś zachować na dzień sądu celem ukarania” (2 Piotra 2,9).
„Ale teraźniejsze niebiosa i ziemia… są zachowane dla ognia i utrzymane
na dzień sądu i zagłady bezbożnych ludzi” (2 Piotra 3,7).
„Miasta Sodomę i Gomorę spalił do cna i na zagładę skazał jako przykład
dla tych, którzy by mieli wieść życie bezbożne” (2 Piotra 2,6): W
wierszu 7 Listu apostoła Judy czytamy: „Tak też Sodoma i Gomora…
stanowią przykład kary ognia wiecznego za to”.
„Bo przecież jest rzeczą słuszną u Boga odpłacić uciskiem tym, którzy
was uciskają, a wam, uciśnionym, dać ulgę wraz z nami, gdy z nieba
objawi się Pan Jezus z aniołami swojej potęgi w płomienistym ogniu,
wymierzając karę tym, którzy Boga nie uznają i nie są posłuszni
Ewangelii Pana naszego Jezusa. Jako karę poniosą oni wieczną zagładę [z
dala] od oblicza Pańskiego i od potężnego majestatu Jego(2 Tes 1, 6-9)
„On tak przemówił do wszystkich: Ja was chrzczę wodą; lecz idzie
mocniejszy ode mnie, któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u
sandałów. On chrzcić was będzie Duchem Świętym i ogniem. Ma On wiejadło w
ręku dla oczyszczenia swego omłotu: pszenicę zbierze do spichlerza, a
plewy spali w ogniu nieugaszonym.”(Łk 3, 16-17)
A przy okazji, czy cytując Katechizm Kościoła Katolickiego też będą owi
autorzy fałszywego miłosierdzia oskarżać Katechizm o straszenie piekłem i
karającym Bogiem? A przecież KKK jasno mówi:
Piekło
KKK 1056 Idąc za przykładem Chrystusa, Kościół uprzedza wiernych o
„smutnej i bolesnej rzeczywistości śmierci wiecznej” (Kongregacja do
Spraw Duchowieństwa, Ogólne dyrektorium katechetyczne, 69 , nazywanej
także „piekłem”.
KKK 1057 Zasadnicza kara piekła polega na wiecznym oddzieleniu od Boga;
wyłącznie w Bogu człowiek może osiągnąć życie i szczęście, dla których
został stworzony i których pragnie.
KKK 1033 Nie możemy być zjednoczeni z Bogiem, jeśli nie wybieramy w
sposób dobrowolny Jego miłości. Nie możemy jednak kochać Boga, jeśli
grzeszymy ciężko przeciw Niemu, przeciw naszemu bliźniemu lub przeciw
nam samym: „Kto… nie miłuje, trwa w śmierci. Każdy, kto nienawidzi swego
brata, jest zabójcą, a wiecie, że żaden zabójca nie nosi w sobie życia
wiecznego” (1 J 3, 14 c-15). Nasz Pan ostrzega nas, że zostaniemy od
Niego oddzieleni, jeśli nie wyjdziemy naprzeciw ważnym potrzebom ubogich
i maluczkich, którzy są Jego braćmi (Por. Mt 25, 31-46). Umrzeć w
grzechu śmiertelnym, nie żałując za niego i nie przyjmując miłosiernej
miłości Boga, oznacza pozostać z wolnego wyboru na zawsze oddzielonym od
Niego. Ten stan ostatecznego samowykluczenia z jedności z Bogiem i
świętymi określa się słowem „piekło”.
KKK 1034 Jezus często mówi o „gehennie ognia nieugaszonego” (Por. Mt 5,
22. 29; 13, 42. 50; Mk 9, 43-48). przeznaczonej dla tych, którzy do
końca swego życia odrzucają wiarę i nawrócenie; mogą oni zatracić w niej
zarazem ciało i duszę (Por. Mt 10, 28). Jezus zapowiada z surowością,
że „pośle aniołów swoich: ci zbiorą z Jego Królestwa wszystkie
zgorszenia i tych, którzy dopuszczają się nieprawości, i wrzucą ich w
piec rozpalony” (Mt 13 41-42). On sam wypowie słowa potępienia: „Idźcie
precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny!” (Mt 25, 41).
KKK 1035 Nauczanie Kościoła stwierdza istnienie piekła i jego wieczność.
Dusze tych, którzy umierają w stanie grzechu śmiertelnego, bezpośrednio
po śmierci idą do piekła, gdzie cierpią męki, „ogień wieczny” (Por.
Symbol Quicumque: DS 76; Synod Konstantynopolitański: DS 409. 411; Sobór
Laterański IV: DS 801; Sobór Lyoński II: DS 858; Benedykt XII, konst.
Benedictus Deus: DS 1002; Sobór Florencki (1442): DS 1351; Sobór
Trydencki: DS 1575; Paweł VI, Wyznanie wiary Ludu Bożego, 12).
Zasadnicza kara piekła polega na wiecznym oddzieleniu od Boga; wyłącznie
w Bogu człowiek może mieć życie i szczęście, dla których został
stworzony i których pragnie.
KKK 1036 Stwierdzenia Pisma świętego i nauczanie Kościoła na temat
piekła są wezwaniem do odpowiedzialności, z jaką człowiek powinien
wykorzystywać swoją wolność ze względu na swoje wieczne przeznaczenie.
Stanowią one równocześnie naglące wezwanie do nawrócenia: „Wchodźcie
przez ciasną bramę! Bo szeroka jest brama i przestronna ta droga, która
prowadzi do zguby, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą. Jakże
ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest
takich, którzy ją znajdują!” (Mt 7,13-14):
„Ponieważ nie znamy dnia ani godziny, musimy w myśl upomnienia Pańskiego
czuwać ustawicznie, abyśmy zakończywszy jeden jedyny bieg naszego
ziemskiego żywota, zasłużyli wejść razem z Panem na gody weselne i być
zaliczeni do błogosławionych i aby nie kazano nam, jak sługom złym i
leniwym, pójść w ogień wieczny, w ciemności zewnętrzne, gdzie „będzie
płacz i zgrzytanie zębów” (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium,
48).
KKK 1037 Bóg nie przeznacza nikogo do piekła (Por. Synod w Orange II: DS
397; Sobór Trydencki: DS 1567); dokonuje się to przez dobrowolne
odwrócenie się od Boga (grzech śmiertelny) i trwanie w nim aż do końca
życia. W liturgii eucharystycznej i w codziennych modlitwach swoich
wiernych Kościół błaga o miłosierdzie Boga, który nie chce „niektórych
zgubić, ale wszystkich doprowadzić do nawrócenia” (2 P 3, 9): Boże,
przyjmij łaskawie tę ofiarę od nas, sług Twoich, i całego ludu Twego.
Napełnij nasze życie swoim pokojem, zachowaj nas od wiecznego potępienia
i dołącz do grona swoich wybranych (Mszał Rzymski, Kanon Rzymski).
KKK 1058 Kościół modli się, by nikt nie ściągnął na siebie potępienia:
„Panie, nie dozwól mi nigdy odłączyć się od Ciebie”. Jeżeli jest prawdą,
że nikt nie może zbawić sam siebie, to jest również prawdą, że Bóg
„pragnie, by wszyscy ludzie zostali zbawieni” (1 Tm 2, 4), i że „u Boga
wszystko jest możliwe” (Mt 19, 26).
Apelujemy jako Administratorzy mediów ks. Dominika zwracamy się jeszcze
raz o uczciwość w komentowaniu nauczania ks. Dominika po całościowym
zapoznaniu się z Jego nauczaniami zamieszczanych na jedynym oficjalnym
kanale księdza „KECHARITOMENE” ( Youtube: https://www.youtube.com/c/Kecharitomene/videos ), który powstał właśnie po to, żeby uniknąć jakichkolwiek nieporozumień.
Kiedy ks. Dominik podejmuje nauczanie o realnej rzeczywistości
potępienia, grzechu, jego skutków i konsekwencji, zawsze osadza to
nauczanie w perspektywie Bożej Miłosierdzi i Miłosierdzia, Dzieła Krzyża
i Zbawienia z łaski, która prowadzi do dobrych uczynków, do których
zostaliśmy stworzeni.
Prosimy jeszcze raz o nietworzenie podziałów i rozłamów w Kościele w
imię pozornej troski wierność nauczaniu KK, a tak naprawdę dawanie
upustu zawiści, zazdrości i rywalizacji, którą aż nadto widać w
publikowanych treściach atakujących księdza autorów i tzw: „ autorytetów
internetowych”.
Warto też zaznaczyć, że ks. Dominik nigdy nie nakręcił żadnych
materiałów medialnych, by kogokolwiek zdyskredytować, osądzić czy
zniszczyć publicznie. Natomiast Ci, którzy jak widzimy odmieniają słowa:
Miłość Boża i Miłosierdzie we wszystkich przypadkach, dają publiczny
popis swoich ewangelicznych postaw. Tym nie mniej błogosławimy tym
osobom i modlimy się za nie każdego dnia ofiarując cierpienie, które
zadają przez fałszywe oskarżenia za ich opamiętanie i nawrócenie.
Z błogosławieństwem +
Administratorzy stron medialnych ks. Dominika
piątek, 26 sierpnia 2022
„ Wchodźcie przez ciasną bramę! Bo szeroka jest brama i przestronna ta droga, która prowadzi do zguby, a wielu jest takich, którzy przez nią wchodzą. 14 Jakże ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich, którzy ją znajdują!
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
29 XI – 7 XII: Nowenna przed Uroczystością Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny
29 XI – 7 XII: Nowenna przed Uroczystością Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny Opublikowano na 28 listopa...
-
OFIAROWANIE NAJDROŻSZEJ KRWI Matka Najświętsza przekazała wizjonerce Annie Lamberger z Klagenfurtu , że życzy sobie, aby często, nawet co...
-
Anna Argasińska: Modlitwa poranna – “dla mnie ta modlitwa jest pewnego rodzaju „egzorcyzmem”… Posted on 18 Lipiec 2013 by wobroniewiary Mod...
-
Ks. Adam Skwarczyński: O koronawirusie w Chinach Opublikowano 28 stycznia 2020 by wobroniewiary +JMJ Czterej ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz